Wie oh wie kan mij helpen met shell.windows in vba
Ik ben bezig om diverse websites op content te controleren echter blijk sommige websites een inlogscherm te hebben waardoor de code vastloopt.
Zodra je deze website opent, wordt er een inlogscherm geopent en wacht mijn code op een antwoord.
Wanneer ik handmatig deze inlogscherm sluit, dan loopt mijn applicatie weer.
Ik heb in ieder geval ontdekt dat je shell.windows object dit kan beinvloeden echter werkt het nog niet.
Wellicht kan iemand mij vertellen welke windows op het moment open zijn en dat ik vanuit daar een keuze kan maken welke te sluiten.
Mijn huidige code betreft:
Ik verwacht wanneer ik weet welke windowsschermen op het moment open zijn, ik deze dus kan sluiten.
Op een of ander manier ziet ie de IE inlogscherm niet als een IE object.
Het zou dus heel goed kunnen dat het dus geen IE scherm is maar een ander type windowsscherm vandaar dat ik graag wil weten hoe ik de openstaande schermen kan opvragen via VBA.
Ik ben bezig om diverse websites op content te controleren echter blijk sommige websites een inlogscherm te hebben waardoor de code vastloopt.
Zodra je deze website opent, wordt er een inlogscherm geopent en wacht mijn code op een antwoord.
Wanneer ik handmatig deze inlogscherm sluit, dan loopt mijn applicatie weer.
Ik heb in ieder geval ontdekt dat je shell.windows object dit kan beinvloeden echter werkt het nog niet.
Wellicht kan iemand mij vertellen welke windows op het moment open zijn en dat ik vanuit daar een keuze kan maken welke te sluiten.
Mijn huidige code betreft:
Code:
Dim Shell As Object
Dim IE As Object
On Error GoTo ErrorGen
Set Shell = CreateObject("Shell.Application")
For Each IE In Shell.Windows
Debug.Print TypeName(IE.Document)
If TypeName(IE.Document) = "HTMLDocument" Or TypeName(IE.Document) = "IShellFolderViewDual2" Then
IE.Quit
End If
Next
ErrorGen:
If Err.Number > 0 Then
Err.Clear
End If
Ik verwacht wanneer ik weet welke windowsschermen op het moment open zijn, ik deze dus kan sluiten.
Op een of ander manier ziet ie de IE inlogscherm niet als een IE object.
Het zou dus heel goed kunnen dat het dus geen IE scherm is maar een ander type windowsscherm vandaar dat ik graag wil weten hoe ik de openstaande schermen kan opvragen via VBA.
Laatst bewerkt door een moderator: