Welke Windowsversie kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0119

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Berichten
342
Hoi,

Ik wil een nieuwe pc kopen maar
ik wil er ook games op kunnen spelen.
Welke Windowsversie moet ik nou kopen?

Windows XP, Vista, 7 of 8.

Met vriendelijke groet,
Xp2
 
Hallo XP2,

Hier moet je eigenlijk gewoon zelf naar zoeken. Ik zal even een beetje onderbouwen:

Windows XP: Ondersteuning is verlopen dus deze is niet meer veilig. Mijn raad: NIET DOEN.
Windows vista: Slechte versie van windows. Traag, lelijk en erg omslachtig. NIET DOEN.
Windows 7: Een van mijn aanraders. Kan je wel doen.
Windows 8: Goed systeem. Maar ik denk niet dat je dit graag wil hebben aangezien je gamer bent. Ook staat deze versie nog een beetje in de kinderschoenen.

Groetjes Sentmen.
 
Ga je een pc kopen zonder OS? want meestal zit die er al bij.
ik zou kiezen voor windows 7 of 8.

windows xp is een goed besturings systeem maar nu wel achterhaald, je kan er bijv geen bf3 op spelen en de ondersteuning is verlopen
windows vista heeft veel negatieve recensies en is hetzelfde als windows 7 maar dan slechter.

het verschil tussen windows 7 en 8 is vooral het uiterlijk en de interfaces
het is maar net waar je van houdt.
windows 8 start ook wat sneller op
 
Laatst bewerkt:
Neem 7, de nieuwe windows 8 is vooral "gebouwd" om op de tablets te werken, 8 is een tijdje aanpassen en is iets onhandiger in de bureaublad en
hun hoofdpagina : die met alle apps.
 
OP de vormgeving valt zeer veel aan te merken, maar Windows 8 is een goed OS. Bovendien is dit de meest recente Windows versie, dus wordt deze ook het langst ondersteund.

Wel raad ik je aan om, als je Win 8 op een "gewone desktop pc" installeert (dus geen touchscreen) iets te installeren, waardoor je weer over het traditionele Start Menu beschikt. Te denken valt aan bijvoorbeeld Clasic Shell, maar er zijn ook andere alternatieven.

Windows 7 is ook goed, maar wordt minder lang ondersteund.

Windows 8 start inderdaad sneller op dan Windows 7. Dus nog een reden om voor de meest recente versie te kiezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals bij alle uitgaves van Windows zitten ook in deze versie van W8 nog veel kinderziektes. De één heeft er geen last van en de ander alleen maar.....wil je zekerheid dan raad ik je W7 aan. Upgraden naar 8 kan altijd nog namelijk.
Wil je haantje de voorste zijn en het nieuwste van het nieuwste meteen hebben dan moet je 8 nemen.

XP en Vista zijn uberhaupt geen serieuze opties en worden niet eens meer geleverd.
 
XP is nog wel te koop en eigenlijk voor games een prima OS, uitkleden dat ding en alles werkt poepiesnel (W2K look), staat er nog eentje hier naast mij.
W7-64 is ook goed te doen maar krijg ik niet zo snel als XP.

Overigens zijn alle NT versies nog werkend op die kernel van NT, alleen veel API's toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
@sentmen

Een kleine correctie is wel op zijn plaats.
De ondersteuning van xp(met sp3) loopt nog tot medio midden 2014.
Tot sp2 wordt idd nu niet meer ondersteund.
 
Pier,

Misschien was ik niet duidelijk genoeg.
Ik bedoelde dat XP niet meer geleverd wordt bij PC's in principe. Uiteraard is het nog wel te koop.
 
Heel hartelijk bedankt voor jullie reacties!

XP is mijn favoriet, en Vista heeft nog de taakbalk zoals die bij XP en 2000 enzo is.
Windows 7 niet... Maar Vista is gewoon waardeloos en ik wil best xp, maar daar stop de ondersteuning voor.
En het wordt in ieder geval geen 8. Dus Windows 7.
 
Wij hebben een hele tijd geleden al de overstap gemaakt van Windows XP naar Windows 7. Tot op de dag van vandaag geen spijt en geen problemen mee gehad.
 
Ik ben ff naar de BCC gegaan. Windows 7 geprobeerd. Prima
10x beter dan vista en xp. Windows 8 ook ff uitgeprobeerd, IK SNAP NIKS VAN WINDOWS 8!
Ik weet niet eens hoe je bij het Startscherm komt.

Groet, Xp2
 
Zo zo, 10 X nog wel terwijl ze gewoon nog dezelfde kernel hebben als NT alleen met meer en andere API s.
W8 heeft ipp geen startscherm en je kunt alles vanuit die tegels doen hoor, rechtermuisklik via de hoeken.
Je kunt ook alle progjes daar in een tegel laten verschijnen.
 
Misschien is Windows 8 dan toch nog een optie...
Mijn butget is €450 EUR.
 
Hallo xp2,
Ik weet niet wat voor spellen je wilt spelen? Als je nou bijvoorbeeld Pacman wilt spelen , die word niet ondersteunt op W7 en WVista. Net zoals andere oude spellen , zoals DXball.
Misschien is dit een optie:
Installeer VirtualBox ( of een andere ) , daar kan je een OS op zetten ( bijvoorbeeld Windows 2000 of 98 , 95 ) en dan alle spellen van vroeger spelen.
Maar als je gewoon moderne spellen wilt spelen , zoals World Of Warcraft , gewoon Windows 7 kopen. Dat is toch het beste.



Mvg
gamefreak23
 
nou Lange Pier, ik bedoel dat niet letterlijk, maar vista is gewoon te vroeg uitgekomen of zo en xp wordt wel een beetje oud. Ik heb nu die pc aangeschaft, Windows 7 home premium 64 bit, doet 't prima! Ben blij met windows 7. Vriendelijke groet, xp2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan