Welke wireless adapter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

orpheus

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Binnenkort krijg ik thuis via het werk een wireless ADSL verbinding met een PCMCIA kaart voor in de laptop. Op de ADSL Wireless modem (van XS4all) kan ik ook een vaste PC aansluiten.

Mijn vragen zijn:
1. Heeft het type adapter dat ik in mijn PC moet steken invloed op de internetsnelheid?
2. Ze zeggen bij xs4all dat ik een wireless usb adapter moet nemen, maar ik heb liever een PCI kaart; bestaat dit?
3. De hamvraag: wat is de beste adapter die ik in mijn PC moet steken?

alvast bedankt

ik heb een topcom usb aan 35 €, werkt perfect op de laptop en op de pc boven ...

ik zou gaan voor pci, schijnt dat usb problemen kan opleveren..

pci kaart? kijk bij computerland.nl of norrod.nl zijn er in verschillende prijs klassen

Geplaatst door bas007gsm
ik zou gaan voor pci, schijnt dat usb problemen kan opleveren..

pci kaart? kijk bij computerland.nl of norrod.nl zijn er in verschillende prijs klassen

Maar bij een USB adapter heb je meer vrijheid om je antenne te richten.Om deze reden wordt USB vaak meer aanbevolen.

Grtz.

hmm, dus 2:1 in het voordeel van USB?

En maakt het dan uit welke ik koop? Ik raak de weg kwijt in al die verschillende merken. Is er nou echt verschil of moet ik gewoon de goedkoopste nemen?

nog een voordeel voor usb : is in de meeste pc's te gebruiken, in tegenstelling tot een kaart.
Hier is topcom de goedkoopste en ik heb er geen problemen mee, niet bij install en bij gebruik.

Heb een goedwerkend netwek met Sitecom apparaten.

Wireless homestation/ router WL-018
3* USB adapter
1* netwerkkaart voor laptop

Grtz.

bedankt voor jullie antwoorden. Maar maakt het nou uit welke adapter je koopt of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan