Welke Wireless Dual-band N Router ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

catman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Beste computervrienden,

ik heb UPC Power 60 en op dit ogenblik een Belkin N1 router die het volgens mij niet altijd meer aan kan als er meerdere personen gebruik van maken. Er zijn af en toe 4 computers die het internet opgaan waarvan zo nu en dan er twee games spelen. Ik wil graag overstappen naar een dual-band router met Gigabit aansluiten en het liefst USB voor het aansluiten van een Harddisk. Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende modellen;

Netgear WNDR-3700, +/- 110 euro
D-Link DIR-855, +/- 150 euro
Belkin Double N+ +/- 110 euro

Ik woon in een eensgezinswoning met zolder, elke type heeft verder zo zijn voor en nadelen.....kosten liggen +/- gelijk alhoewel de D-Link wel behoorlijk wat duurder is. Het zou verder fijn zijn als de instellingen in het NL zijn, is echter geen must. Via de reviews kom ik er ook niet echt uit, de Belkin en Netgear zijn vrij nieuw. Uiterlijk van de router speelt geen rol, staat in kast.

Gaarne advies, alvast bedankt :thumb:!!

Groet,
Catman

Hoi,

Kijk ook eens naar de WRT610N van Linksys.
Komt er zeer goed van af zowel wat betreft datasnelheid al stabiliteit van de bandbreedte.
Heeft uiteraard ook USB.

Als je Googled krijg je wellicht een betere indruk

Beste mensen,

na alle sites te hebben doorgespit en vele vele leveranciers te hebben gevraagd voor advies toch gekozen voor de Draytek V2130N. Blijkt met recht een betrouwbare, stabiele, krachtige router te zijn. Zelfs bij mij op de zolder nog een goed bereik, beter dan de huidige Belkin N1 router....alhoewel ik daar wel altijd plezier van heb gehad.

Bedankt voor de hulp.

Groet,
Catman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan