Welke WYSIWYG software website

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvostade

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2010
Ik gebruikte voorheen FrontPage voor mijn website. Dat was prima voor mij. Mijn website bestaat uit 5 pagina's met een logo en tekst en natuurlijk buttons om door te klikken. Niets aparts. Nog niet eens een andere achtergrond. Maar dit wordt niet meer ondersteunt door de host en nu adviseerde zij mij WordPress. Na veel vijven en zessen is het gedownload, maar ik krijg het met geen mogelijkheid in het Nederlands en ik krijg mijn teksten en logo niet zoals ik wil op de site. Als ik google op thema's dan vind ik dat je via codex met HTML en CSS je eigen thema aan maken. Ik ben een absolute leek en snap hier werkelijk niets van. Buiten dat vind ik dat Wordpress heel erg gericht is op blogs en minder op het websitegedeelte en dat is niet wat ik zoek. Wordpress is dus niet de software voor mij. Nu heb ik de host gevraagd of zij nog andere mogelijkheden hebben en ik kreeg als voorstel WYSIWYG WebBuilder of Joomla. Nu wordt Joomla overal in één adem genoemd met WordPress, dus daar heb ik echt weinig vertrouwen in. Over WYSIWYG Webbuilder was ik positief totdat ik deze reactie zag "zie hier: [URL="www.helpmij.nl/forum/showthread.php/575943-Beste-programma-om-site-te-maken?p=3679047&viewfull=1#post3679047". Ik wil ook niet zomaar iets aanschaffen of downloaden. Ook Magix ben ik een aantal keren tegengekomen met positieve en negatieve recensies. En anders ben ik genoodzaakt een website te laten bouwen en dat vind ik voor die paar pagina's zo zonde. Wat kunnen jullie een echte leek aanbevelen?

Groetjes,
Monique

Is het voor commercieel gebruik cq je eigen onderneming?
Dan zou ik er toch maar een beetje geld tegenaan gooien.

Als je zelf moeite hebt met Wordpress te installeren ("Na veel vijfen en zessen")
of te configureren (" ik krijg het met geen mogelijkheid in het Nederlands")
dan is elk ander systeem waarschijnlijk ook problematisch.

Da's niet erg, je hebt andere kwaliteiten.

Overigens is Wordpress prima te gebruiken voor een all-round website,
maar dan moet je wel weten hoe.
En dat geldt ook voor een website die met een WYSIWYG-systeem is gemaakt.

Als het voor hobby is moet je vooral doorgaan; maar ook dan geldt dat je nog wat zou moeten bijleren op het gebied van HTML en CSS.
Als het voor een 'zaak' is, laat het dan aan anderen over.

Inderdaad Berkery, ze ondersteunen 'Frontpage server extensions' niet meer, maar FP is inderdaad hopeloos verouderd. Ik ben nu de 30 dagen trial aan het proberen van wysiwyg webbuilder en ik kan niet anders zeggen dan dat ik happy ben hiermee. Ik snap niet dat mensen dit kunnen vergelijken met WordPress waarvoor je hele cursussen nodig hebt. Voor een eenvoudige webpagina is dit perfect. Misschien ook omdat het wat weg heeft van office. Ik heb natuurlijk nog niet alles uitgeprobeerd, maar heb goede moed. Ik ga zorgen dat mijn website online komt met de juiste info en ga me dan verdiepen in de overige mogelijkheden van het pakket en een en ander aanpassen. Dank voor de hulp en de tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan