Welke XP installeren...

• Onderwerp starter Onderwerp starter FTMC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FTMC

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik schaam mij een beetje dat ik dit moet vragen, maar ik kom er maar niet uit... Ik heb één pc en twee laptops, de ene toshiba de andere hp, alles met licentie...

Op de hp heb ik een licentie voor XP pro, nu ben ik die cd kwijt die erbij kwam en ik kan het niet installeren van een andere CD die ik hier liggen heb... Heeft er iemand een idee hoe dit kan komen? Moet ik een OEM versie van gewoon ergens downloaden of moet ik meer concreet een bepaalde versie hebben...

Bedankt alvast,

eigelijk mag je geen een versie downloaden die niet op microsoft site staat ;)
ik zou het gewoon doen en dan je legaale key invoeren.

Je moet gewoon de image van XP hebben. Het XP-schijfje dus.
Een schijfje is in feite, behalve een kwartje voor het schijfje zelf, niets waard.
De code is wat je betaalt bij aanschaf: je betaalt het gebruikersrecht.
Wanneer je dus bij de installatie een legale code invoert, is dit naar mijn weten
gewoon legaal. Ook wanneer de schijf een kopie is. Zolang het maar de
'originele' (daarmee bedoel ik de oorspronkelijke) bestanden op een schijfje hebt.
Ik heb ook de gewoonte na een herinstallatie FrontPage met een kopie te
installeren. Mijn key is legaal, of het nou van een CD'tje waar Microsoft
op staat komt of een gebrande.

Je kunt dus een CD van een vriend lenen, en die kopiëren.
Zolang je zijn code maar niet gebruikt.

Wat ik wel nog moet zeggen, is dat het dan dus een exacte kopie moet zijn
van het CD'tje wat jij bij je PC kreeg: voor díe versie heb je gebruikersrecht.
Wanneer het dus een HP-schijfje was, zul je een kopie van zo'n schijf moeten
hebben.

Nog een laatste tip: maak een image, een ISO, van je schijven. Zo heb je altijd
alles bij de hand. Als je wilt heb ik een heel simpel tooltje voor je, waarbij je
alleen het station met de CD hoeft te kiezen, om een exacte kopie van de schijf
in een ISO te zetten. Ook een simpel programma om deze weer te branden heb ik.
Beide freeware.

Laatst bewerkt:
Ik schaam mij een beetje dat ik dit moet vragen, maar ik kom er maar niet uit... Ik heb één pc en twee laptops, de ene toshiba de andere hp, alles met licentie...

Op de hp heb ik een licentie voor XP pro, nu ben ik die cd kwijt die erbij kwam en ik kan het niet installeren van een andere CD die ik hier liggen heb... Heeft er iemand een idee hoe dit kan komen? Moet ik een OEM versie van gewoon ergens downloaden of moet ik meer concreet een bepaalde versie hebben...

Bedankt alvast,

Je kunt elke willekeurige volledige XP SP2 cd ervoor gebruiken, met je eigen key, dat is de oemkey.

Die andere is denkelijk een restore voor die laptop, want een oem zou gewoon ook moeten kunnen.

Dat vraag ik me af Lange Pier. Uiteindelijk is de betreffende code niet bedoeld voor XP SP2...

Opgelost, het lukte gewoon met een xp sp2

bedankt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan