Welke Xp stond op deze HP???

Status
Niet open voor verdere reacties.

lange zot

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Ik heb hier een Compaq uit 2001 staan, vond het serial nummer via SIW (system information window) van gtopola. Dit nummer blijkt te kloppen, heb ik nagekeken via de site van HP.
Ik stuurde een mail via de contact tab om na te kijken welke versie (home of pro) er op dat systeem moet geinstalleerd worden en eventueel de productcode en kreeg dit antwoord
Geachte heer Bruggeman,

Betreft : 4734171938 - 6525JYHZA00A

Via deze weg wil ik u laten weten dat ik u telefonisch heb proberen te bereiken naar aanleiding van dossier 4734171938, dit echter zonder resultaat.

Ik zou u willen vragen contact met mij op te nemen via het e-mailadres HPsupport_global@hp.com met als onderwerp <CASE:4734171938> (of antwoorden op deze e-mail) of via het nummer 0900 – 1170000 (NL) of 078 – 600 600 (BE)

Met vriendelijke groet,

Faisal Bendriss
HP Support

Geen gemiste oproep te bekennen op mijn gsm. Vervolgens zond ik een mail naar het adres in hun reply nl naar HPsupport_global@hp.com, dit op vraag van de persoon die mijn mail had beantwoord.
Ik kreeg enkel een acceptmail maar verder niets meer.
Your case email was accepted.
CASE_ID_NUM: 4734171938

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
IMPORTANT: Replies to this email will not be monitored or processed, and will not result in an update to your case.

If you want to update this case, please address your email to hpsupport_global@hp.com, amending the subject so
that it contains only the exact string: "<CASE:4734171938>" (not including the quotes). Please note, you must
include the < > brackets and use no spaces. Lastly, please do not include any other text in the subject, such as
'CREATE CASE', as this can result in incorrect processing.

Er staat nu Debian Linux op. Ze kunnen daar bij Hp een raap uittrekken. Als je zo veel moeite moet doen om een missende sticker met XP versie en code te krijgen hoeft het voor mij lang niet meer.

Wat ik nu wil weten? Is hier iemand die goede ervaringen heeft met HP, of is het normaal dat je maar geen antwoord krijgt op je actuele vraag van die pipo's??

Met siw moet je meer info kunnen halen dan alleen het nummer wat overigens standaard aan de onderkant van de laptop staat. Met de geboden info kan ik verder niets.

a. Ik vind niet dat je van HP kunt verwachten gegevens achter de hand te houden van een pc die in 2001 is geleverd. Houd hierbij ook in de gaten dat XP niet meer wordt ondersteund en uitgeleverd, laat staan het fysieke apparaat met dezelfde fysieke onderdelen. Zie verder ook b.
b. Die sticker waar jackall het over heeft bepaalt je recht op het gebruik van de (XP) software. Er hoort daar ook op te staan of het XP Prof of XP Home betreft.
Denk overigens niet dat je (tenminste, zonder aanpassingen) zomaar een XP Home of XP Prof versie kunt gaan installeren met de product-key die je gevonden hebt. Heeft te maken met verschillende XP installatie-cd's per verkoopkanaal (OEM, system-builder, retail, volume license etc.) en de taal (NL, ENG etc.)
Kijk (voor een idee wat ik hiermee bedoel) eens deze discussiedraad helemaal door.
c. Normaal gesproken heb je er ook een recovery-CD (of zelfs een volledige installatie-cd, afhankelijk van wat je toendertijd gekocht hebt) bijgeleverd gekregen. Ook daar zou op moeten staan welke versie XP het betreft. [Het zal wel zo zijn dat je die niet meer hebt, schat ik zo in.]

Tijs.

De sticker waar ik op doelde was een serie nummer van een bepaald modelnaam. dan wordt het lastiger om de juiste info te vinden. Echter aan de hand van die info kan je nooit je oem nr van de OS achterhalen welke er ooit heeft opgestaan. Denk ook niet dat dit aan HP is om deze alsnog te verstrekken.

Makkie. Ding zal met een OS geleverd zijn dus stikker moet er nog opplakken. Die vermeld ook de OS versie. Als er geen stikker op de onderkant plakt. Haal dan de accu er eens uit. Soms plakt de Microsoft aan de binnenkant. Was handiger omdat de stikker dan niet beschadigd door langdurig gebruik.

Als er geen stikker meer op zit en je oude OS er niet meer is, kun je het verder vergeten.

Het is me in het verleden reedfs gelukt een XP te installeren met de bijhorende code, en deze nadien telefonisch te activeren.
Een accu zal ik niet vinden trouwens, geen laptop. Bovrendien zal Microsoft waarschijnlijk ook niet meer de activatie willen doen vanwege het einde van de ondersteuning.
verder enkel nog dit melden:
1. Als het niet aan HP is om .... (post 3), waarom wil die medewerker mij dan de moeite laten doen te bellen naar een duur betaalnummer?
2. Waarom zegt die vent mij gebeld te hebben als dat niet wxaar is? Ik gaf na zijn mail nr 1 het gsm nr van mijn vrouw door omdat ik dacht dat hij een verkeerd nummer had gebeld.
Ook zij kreeg geen oproep op haar gsm.

Kijk,
ALS het niet aan HP is om .... kunnen ze dat met zo veel woorden ook gewoon zeggen. Niet???
De rest van de suggesties en de antwoorden, gegeven door HP zijn nonsens.
Ik heb eenmaal een bloedhekel aan leugenaars. Daarom deze post, en vraag of er iemand bestaat die positieve ervaringen met HP heeft (misschien geven ze wel antwoord voor recentere apparaten????
Dat wou ik nog even horen. (Lezen dus).
Ik concludeer hierbij dat HP graag verkoopt. Maar al de rest interesseert ze duidelijk niet. Anders hadden hier al lang tevreden HP klanten op gereageerd.
Zaak gesloten.

@jackall , gezien er bij aankomst een illegale XP op de pc stond denk ik dat de rest van SIW zijn opzoekwerk relevant is??

Laatst bewerkt:
Prachtig dat je voor ons denkt ("Zaak gesloten")

Ik zal even wat tegengas geven: Ik heb met HP te maken in zakelijke sfeer (servers, printers, nieuwe pc's en laptops), en ik ben dik tevreden met hun kunde en acties.
Met hun website ben ik niet altijd tevreden, maar als ik bel krijg ik de hulp die ik nodig heb.

Tijs.

Prachtig dat je voor ons denkt ("Zaak gesloten")

@dnties

Waarom leg je mij woorden in de mond?
Ik vraag naar mensen die positieve ervaringen hebben bij HP. En de zakelijke werelds heeft die, dat weet ik al jaren.
Ik post mijn vraag op een algemeen forum waar veel particulieren met hun kleine probleempjes samen komen. Hier is niemand geroepen om te reageren dat HP begaan is met de kleine burger. HP perfecte keuze voor bedrijven dus, maar de kleine burger is bijzaak. Je zegt het net zelf. Op zakelijk gebied, en mits telefoon naar een duur telefoonnummer word je bedient.
Via mail = kluitje in het riet. En ik staaf die bewering, als particulier persoon met onbewerkte copie van de mail die ik ontvang. Liegen dat ze proberen ons te bellen (wat ze niet doen, want dat kost geld).
Mijn vraag was reeds beantwoord. Een particulier staat in de kou. De zakenwereld kan dan tegengas geven, dat zegt niets over de gewone consumenten. Geef het nog enkele dagen, mss is er nog iemand met verlof die wil reageren. Maar als iedere gewone gebruiker tevreden is met HP moesten er al tonnen reacties zijn in deze topic. En die blijven dus uit.
Mijn vraag is dus zonder reactie van een particulier, en dus beantwoord zonder antwoord.
Jouw post veranderd daar niets aan. Jij belt, en bent een zakenpartner die zich ook als dusdanig identificeert aan de telefoon (en op dit forum).

Nou bij deze dus. Al jaren een zeer tevreden zakelijk HP/Compaq gebruiker. Pas geleden nog een incident gehad waar iemand uit India zo vriendelijk was om mij 's nachts nog te helpen (buiten afgesproken support uren) met het opsporen van een koelingsprobleem.

Nou bij deze dus. Al jaren een zeer tevreden zakelijk HP/Compaq gebruiker. Pas geleden nog een incident gehad waar iemand uit India zo vriendelijk was om mij 's nachts nog te helpen (buiten afgesproken support uren) met het opsporen van een koelingsprobleem.

zakelijke relatie dus.
Geen particulier te zien in deze topic. (behalve ik).

Wat is nou het probleem eigenlijk. Je hebt een pc van ver voor de tijd dat Compaq onderdeel van HP was. Verder legt HP de verantwoordelijkheid voor het bewaren van alle informatie betreffende de pc bij de eigenaar neer. Als het je enkel hier om te doen is moet je een Dell nemen. Daar kun je bijna tot op schroefjes niveau opzoeken hoe een pc geleverd is. Ook na 10 jaar nog. Moet je voor de aardigheid eens bij een autodealer gaan vragen of hij je na 13 jaar kan vertellen welke nummer er op de stikker stond die in het dashboardkastje plakte.

Voor de rest is de support van HP prima, want je kunt zelfs voor dit soort pre-historische dingen nog terecht op de website voor drivers e.d.

Goede tip van die Dell. Maar daar hebben ze indertijd dan weer ram gebruikt dat van Dell moest zijn. Verkrijgbaar aan monsterprijzen. Zo is het bij iedere fabricant wel iets he. Nu is het weer Samsung die een nieuw moederbord nodig heeft (meerdere gevallen) na opstart met een Ubuntu image. Maar dat is wel interessant, maar gelijk volledig off topic.
Bestaat er een topic met enquete op dit forum waarin onderzocht word hoe groot de merkentrouw is bij de consumenten? Daar ben ik nu wel naar benieuwd.
in deze topic wacht ik verder tot een normale particulier een reactie plaatst. Bij voorkeur on-topic.
Deze reacties blijven uit, dat is momenteel dus een probleem Roger

Nou die Compaqs uit die tijd waren niet alleen gevoelig voor het juiste type geheugen, maar hadden ook nog andere pin indeling van de voeding en HD kon lang niet door elk exemplaar worden vervangen. Gelukkig zijn die tijden voorbij.

Zoals verwacht kunnen ze niets doen.
Ik kreeg nu pas mail terug. Maar ik begrijp niet waarom die persoon wil dat ik nog contact opneem??

Betreft : 4734171938 - 6525JYHZA00A

Helaas kunnen wij geen installatie DVD's of Licentie code voor dit product meer leveren.

Mocht het gaan om een defecte Hardeschijf, dan kunne wij in dat geval ook geen offerte meer voor dit product maken.

Ik zou u willen vragen contact met mij op te nemen via het e-mailadres HPsupport_global@hp.com met als onderwerp <CASE:4734171938> (of antwoorden op deze e-mail) of via het nummer 0900 – 1170000 (NL) of 078 – 600 600 (BE)

Met vriendelijke groet,

Faisal Bendriss
HP Support

Zal zijn om je nog een kans te geven terug te reageren ("De klant heeft het laatste woord").
Meld (gewoon) even terug via dat e-mail adres dat je (met tegenzin, misschien) akkoord gaat met de laatste terugmelding en dat de case gesloten kan worden.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan