welke zal ik gaan leren??

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
heey
ik wil een andere taal leren zelf ken ik al VB en VBscript.
ik weet dat ik beter eerst andere taalen kan leren voor dat ik c# of c++ gadoen.

maar mijn vraag is nou.
welke is makkelijker c# of c++ en wat is eigenlijk het verschil tussen deze twee?

heey
ik wil een andere taal leren zelf ken ik al VB en VBscript.
ik weet dat ik beter eerst andere taalen kan leren voor dat ik c# of c++ gadoen.

maar mijn vraag is nou.
welke is makkelijker c# of c++ en wat is eigenlijk het verschil tussen deze twee?

C# wordt gebruikt in combinatie met .NET en draait bovenop een virtual machine met onderandere een garbage collector. Hierdoor hoef je memory management niet zelf te doen. Je ruilt performance voor gemak als het ware.
Verder is het ook veel strikter Object Oriented dan C++. De syntax en werking heeft eigenlijk meer weg van Java dan C++. Natuurlijk omdat C# higher level is zou je kunnen zeggen dat het makkelijker is.

Er zijn al veel van dit soort threads geweest op dit forum. Als je de zoekfunctie gebruikt zul je aardig wat posts vinden die je misschien kunnen helpen met je keuze.

Heey
Ik heb al gezocht op google en daar vond ik ook een antal van helpmij.nl tussen.

Ik heb veel berichten gelezen dat mensen toch eerder voor c# gaan want het lijkt best wel op VB, ik heb op youtube ook gezocht en ik denk dat ik voor c# want het lijkt veel op vb want het is bijna het zelfde allen wat ik gelezen heb is dat c# sneller is.
Bedankt voor jullie reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan