• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Welke zoekfunctie gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Hallo, in bijgevoegd doc. op blad "totaal" wil ik graag de gegevens uit de tabbladen "wk 1, wk 2, wk 3" opvragen. De posities van de namen kunnen verschillen. IK ben met een draaitabel en horizontaalzoeken aan de gang geweest, maar kom er niet uit.

Gr Bas:)

Bekijk bijlage voorbeeld.xls

mbv de indirect formule is het geen probleem.

Bijlagen

met een iets andere opzet van je bestandje kun je de gegevens opvragen met:

subtotaalformule

somproductformule

draaitabel

voor de duidelijkheid de antwoorden ook op een ander werkblad gezet.

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Heren, bedankt voor de geboden oplossingen, maar dit is niet wat ik zoek. Het formulier dient als basis voor de berekening of iemand op een feestdag recht heeft op compensatie uren, en zoja hoeveel. De rekenslag die na het overzicht van de gewerkte uren nog moet komen is namelijk als volgt. Stel 1e paasdag is een maandag, als je 12 weken ervoor op die maandag 6 x hebt gewerkt, dan krijg je het gemiddelde van die 6 of meerdere keren als compensatie. Werk je minder dan 6 dan niet. Die tabbladen met de nummers zijn de nummers van de weken, dat worden er dus 52. Ik wil dus iemand selecteren, vervolgens vul ik de 12 weken in die voor de feestdag liggen, en dan heb ik het antwoord.

Ik heb een formule
Code:
=VERT.ZOEKEN(A$4:A$27;INDIRECT("'["&$Q$8&".xls]Uren p.dg'!$A$4:$Z$150");KOLOMMEN($A:$D)+1;0)
Maar deze formule zoekt naar een document met het tabblad "Uren p.dg" . Eigelijk zou hij naar een tabblad " wk 1" bijvoorbeeld moeten zoeken.

Hoop dat jullie nog begrijpen wat ik bedoel.:)
Bas

Code:
=VERT.ZOEKEN([COLOR="red"][B]A$4:A$27[/B][/COLOR];INDIRECT("'["&[B][COLOR="seagreen"]$Q$8&".xls[/COLOR][/B]][COLOR="deepskyblue"][B]Uren p.dg'![/B][/COLOR]$A$4:$Z$150");KOLOMMEN($A:$D)+1;0)

Syntactisch gezien klopt dit niet in de formule.
Je kunt slechts zoeken op 1 cel.

De verdere interpretatie:
In je formule staat de naam van het bestand in cel Q8 en dit is de naam van het tabblad waarin je zoekt

Code:
=VERT.ZOEKEN([COLOR="red"][B]A$4[/B][/COLOR];INDIRECT("'["&$Q$8&".xls]"&[COLOR="seagreen"][B]B2[/B][/COLOR]&"'!$A$4:$Z$150");KOLOMMEN($A:$D)+1;0)
Ik vermoed dus dat het zoiets moet worden
zoek item staat in A4
tabbladnaam staat in B2

De formule zou het volgende moeten doen. Kijk in tabblad "totaal" wie is het in kolom A, welke dag wordt er gevraagd in cel B1, Welk tabblad (week) wordt er gevraagd in B2. geef de uitkomst in B3.
Bas

Dan graag toch maar even een xls bestandje voor de duidelijkheid.

Anders blijven we langs elkaar heen praten.

Popipipo, bij deze het bestandje. Volgens mij moet het kunnen met horizontaal of vertikaal zoeken, en dan met " indirect" , maar ik krijg het niet gebouwd.

Bekijk bijlage voorbeeld.xls

Dus: Kijk in tabblad "totaal" wie is het in kolom A, welke dag wordt er gevraagd in cel B1, Welk tabblad (week) wordt er gevraagd in B2. geef de uitkomst in B3. Bij Piet in A3 moet dus komen te staan als uitkomst in B3 "8", en in C3 als uitkomst 3. Hoop dat het zo beter gaat. Bedankt voor je vasthoudenheid.:D

ik begrijp even niet wat er aan mijn eerste op oplossing niet goed gaat.

Bijlagen

Popipipo, dat begrijp ik ook niet. Ik heb er helemaal overheen gelezen. dat is precies wat ik zoek. Lekker stom van me.

Bedankt.
Bas

Het bestandje werkt, maar nu wil de #N/B vervangen door "0". Heb gezocht op dit forum, en het antwoord gevonden in de ISNB-functie. Maar waar zou ik die in deze formule moeten neerzetten?
Code:
=INDEX(INDIRECT("'"&C$3&"'!B3:H125");VERGELIJKEN($A5;INDIRECT("'"&C$3&"'!A3:A125");0);VERGELIJKEN($B$1;INDIRECT("'"&C$3&"'!B2:H2");0))

Groet Bas:D

er van uitgaand dat het werkt met de ISNB oplossing is dit de code

Code:
=ALS(ISNB(INDEX(INDIRECT("'"&C$3&"'!B3:H125");VERGELIJKEN($A5;INDIRECT("'"&C$3&"'!A3:A125");0);VERGELIJKEN($B$1;INDIRECT("'"&C$3&"'!B2:H2");0)));0;INDEX(INDIRECT("'"&C$3&"'!B3:H125");VERGELIJKEN($A5;INDIRECT("'"&C$3&"'!A3:A125");0);VERGELIJKEN($B$1;INDIRECT("'"&C$3&"'!B2:H2");0)))

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Oeldere, kan het zijn dat je de formule 2 x achter elkaar hebt gezet?

Bas

de formule is als volgt opgebouwd:

als(isnb(jouw formule);geef als antwoord de gewenste nul;jouw formule).

Is ie zo duidelijker?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan