welkom scherm +meer bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

army of renault

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
ik heb gehoort dat je het welkom scherm van windows xp weg kan halen (start hij sneller op) wie weet hoe dat moet?

er draaien veel programma's op je processor die je enit nodig heb ik heb al spy ware remover dus dat draait er al niet meer op

(Weet niet precies of deze vraag hier thuis hoort)

hoop dat jullie me kunnen helpen
greetz melvin

:rolleyes: Zal echt niet zoveel verschillen hoor...

Ga eens naar Start - Uitvoeren - msconfig - tablad opstarten

Hier kun je de meeste wel uitschakelen, behalve bijvoorbeeld je firewall/ antivirus etc

Dat verschilt veel en veel meer in opstart snelheid ;)

oke bedankt
ken ik alles uitschakelen behalfde de mappen van windows of maakt dat niet uit?
greets melvin

Door 'Services' in systeembeheer te configureren volgens onderstaande link, zal je cpu minder belast worden, en zal je Windows Xp ook wat sneller opstarten:

http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Snelkoppeling Services is hier te vinden: Start > Configuratiescherm > Systeembeheer > Services.

ps: Als je iets veranderd, maak dan altijd een aantekening of een PrintScreen (Back-Up)!

Laatst bewerkt:
Start/Configuratie/Gebruikersaccounts brengt je op de plek waar je het welkomstscherm kunt uitschakelen.

Als je wilt dat Windows helemaal direct doorfietst dan moet je een tweakprogje hebben zoals TweakXP of Powertoys.

hardstukken bedankt voor de vele reacties!
(sorry dat ik laat reageer vamorguh kon ik niet op de site komen)

kreets melvin

Maar is het nou allemaal gelukt? Dat zouden we wel graag willen weten :)

ik bn nog bezig ik ga nu eers tweakersxp zoeken wandt dat anderen was engels snap ik neit echt veel van ik heb in ierdergeval wel herstelprogramma uitgeschakelt en welkoms scherm ook
greetz melvin

Geplaatst door army of renault
ik bn nog bezig ik ga nu eers tweakersxp zoeken wandt dat anderen was engels snap ik neit echt veel van ik heb in ierdergeval wel herstelprogramma uitgeschakelt en welkoms scherm ook
greetz melvin

Wat bedoel je met herstelprogramma uitgeschakelt?

Als je bedoelt 'Systeemherstel' zou ik je adviseren deze niet uit te schakelen. Je systeemherstel maakt dan geen herstelpunten meer aan, zodat als er ooit zich een probleem voordoet niet meer terug kan gaan naar een datum in verleden tijd.

Mijn idee, maar dat ontdekt army of renault vanzelf wel. :D
Heeft iemand je soms verteld dat systeemherstel een hoop ruimte inneemt army of renault?
Dat klopt! Maar het is het dubbel en dwars waard, zeker als je zoals jij nu ongelooflijk veel aan het veranderen bent. Paar dingetjes teveel weggooien en je hebt het systeemherstel al nodig. :cool:

Geplaatst door Elisa
Mijn idee, maar dat ontdekt army of renault vanzelf wel. :D

Zou je iets duidelijker willen zijn, want ik heb ook geen glazen bol :)

Als je bedoelt 'Systeemherstel' zou ik je adviseren deze niet uit te schakelen

Mijn idee!! :)

Ik ben benieuwd of we dit idee over weten te brengen op army of renault :p

jah een vriend van mij zij als je dat uitschakelt scheelt je weer aardig wat ruimte en hij sluit sneller af
maar als er iets mis gaat ik heb ik backup

greetz melvin

Ga je dan backuppen bij iedere belangrijke wijziging?
Ik bedoel. Je installeert een firewall.......ga je dan backuppen? Zo werkt Systeemherstel wel.
Er zit dus wel degelijk een groot verschil in.

nee ik heb 1 backup gemaakt met alles er op hoe ik het wou dus niet deze verradneringen en dat is het

Een ieder doet het op z'n eigen manier.
Veel plezier met je aangepaste p.c. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan