Welkomscherm uitschakelen windows 10

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Het welkomscherm in Windows 10 is dit uit te schakelen zodat de pc direct doorstart naar de desktop of is daar geen mogelijkheid voor. (zie afbeelding) Welkomscherm Windows 10.jpg
Indien daar wel een mogelijkheid voor bestaat zou ik dit graag willen weten waarvoor mijn dank.
Met vriendelijke groet.

Hallo, dit bedoel ik niet om zonder wachtwoord in te loggen want dat heb ik tijdens de kale installatie van Windows 10 niet geselecteerd. Onze pc start op met het postscherm en gaat gelijk door naar het welkomscherm alleen met enige vertraging door naar de desktop, vandaar deze vraag om dit welkomscherm uit te schakelen.

Wellicht dat je dat scherm kan veranderen, maar de vertraging zal daardoor niet weg zijn omdat Windows nu eenmaal bezig is met opstaren en inloggen.

Kan je niet wegkrijgen. Windows moet laden en alle nodige applicaties opstarten.

Op de vraag of mijn probleem is opgelost is het NEE maar daar schijnt ook geen oplossing voor te zijn tot op heden zoals meerdere problemen en tekortkomingen die Windows 10 heeft.

Iets?
https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3er06p/how_to_disable_welcome_screen/
It known as lock screen. There have tutorial for Windows 8/8.1. I tried one and it working.
Press "WIN+R" to open RUN dialog box and type gpedit.msc and enter. It will open Group Policy Editor.
In left panel, go to Computer Configuration -> Administrative Templates -> Control Panel -> Personalization
In right panel, double-click on "Do not display the lock screen" and set value to "Enabled".
Click OK and try lock it (press WIN+L) you will see it ask for pin instead of Lock Screen.

en blijkbaar gelukt:
thank you for the fast help! lock screen is now gone :)

Dit zoek je zo op....
https://www.google.nl/search?q=Wind...UTF-8#q="Windows+10"+"disable+welcome+screen"

Een bericht hier typen is meer werk....:o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan