wellicht een simpele vraag over maken nieuwe website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snorro

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Beste,

Ik heb lang geleden een website gemaakt, en daar maatke ik gebruik van frames. In het linkse frame staat het menu en in een ander (hoofd)frame werd dan telkesn de gevraagde site/info getoond.
Nu wil ik de site opnieuw maken zonder frames (heb begrepen dat dit not done meer is). Ik wil dan het menu telkens op dezelfde plaats hebben (dus bv links).
Hoe moet ik dan te werk gaan? Ik heb nogal veel sites in mijn site zitten (www.mafego.nl).
Ik wil qua layout ongeveer hetzelfde behouden. Ik heb al vele malen op het net gezocht, en krijg veel info over het maken van een site en menu's, maar kan niet goed vinden hoe ik ongeveer hetzelfde krijg dan wat ik nu heb (dus dat het menu telkens links blijft staan, en de info. in een soort hoofdscherm)

Hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt
Snorro

Bedankt Jarco,

Dat is inderdaad nu duidelijk. Moet ik dus voor elke pagina een linker div (met het menu) en een rechter div maken? Het menu maak ik waarschijnlijk met CSS webtool. Is dat gewoon mogelijk of gaat dat met elkaar bijten?

Groeten
Robin (Snorro voor intimi :-) )

Ja zo kan je werken.
De linker menu kan je altijd hetzelfde laten. De rechterkant kan je dan tekens andere inhoud geven.

Hoi Snorro,
Je kunt ook nog even hier kijken: PHP-includes in een notendop.

Dan kan je op elke pagina met één regeltje voor het hele menu volstaan, in plaats van dat je het hele menu er telkens op elke afzonderlijke pagina opnieuw in moet zetten (en bij een verandering in het het menu dan ook al die pagina's moet gaan veranderen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan