wep: 128 bits, 26 hex tekens, 13 karakters

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmpie

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Berichten
7
Hallo,

Wij hebben een pocket pc (HP Jormada 680 met win CE 2.11). Deze willen we voorzien van een draadloos netwerk kaartje (Avaya Silver PMCIA). Om zodoende "lopend door het gebouw" diverse (kleine) beheer taken uit te voeren (via vnc).

We gebruiken 128 bits wep encryptie voor ons draadloze netwerk.

Nu hebben we al diverse kaartjes geprobeerd, maar voor veel kaartjes zijn geen (goede) drivers te vinden voor win CE 2.11.

Voor dit (vage) kaartje bestaat wel een driver en er wordt ook om een wep key gevraagd. Alleen kan ik hier maar 13 tekens invoeren.

Onze wep key is bijvoorbeeld 12 34 56 78 90 AB CD EF 09 87 65 43 21.(hex, 26 tekens)

Nu heb ik 2 concrete vragen.
Ik moet 13 tekens invoeren is het gebruikelijk / de bedoeling om dan voor 2 hex getallen de ascii waarde in te vullen (dus voor 12 het ascii symbool
0-63.gif
in te voeren?

En als dit de bedoeling is, hoe kan ik dit teken in windows CE invoeren?

ALvast bedankt.
 
Het lijkt er inderdaad op dat je de ascii tekens moet invoeren (wel vreemd). Misschien is een oplossing om op je pc de ascii tekenreeks in een document of spreadsheet te zetten, die te kopieren/synchroniseren naar de pocket pc en vervolgens daar de reeks te kopieren en plakken als je de wep-key moet invoeren.
 
ascii tekens via een bestandje ge-copy-pasted. Dit werkt wel, maar krijg nog steeds geen verbinding met station. Ik krijg nog steeds geen ip adres van het netwerk. (mac adres is toegevoegd aan de "veilige" lijst)

Ook even geprobeerd wep uit te zetten maar dit mocht ook niet baten.

Handmatig een ipadres (binnen de range) invullen werkt ook niet.

Nu vraag ik me af of het omzetten van wep key wel goed is.

Als iemand nog iedeetjes heeft....?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan