WEP beveiling geen of beperkte verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

parrish

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Beste mensen,

Een probleem waar ik niet uitkom. Ik heb een zyxel modem (2602 HW) Als ik deze zonder beveiliging in mijn netwerk hang dan werkt alles perfect. Op het moment dat ik de wep beveiliging inschakel krijg ik met mijn laptop geen of beperkte verbinding. Ik heb denk ik alles geprobeerd (...ander kanaal, andere naam voor de verbinding, andere key) helaas blijf ik het probleem houden.

Heeft iemand nog suggesties?

bedankt alvast

ADS verbinding

Bij mijn buren hetzelfde probleem gehad. bleek dat de draadloze usb stick niet compatible was met de router

heb je het gedaan volgens deze manier?
De wep key moet vaak 4 keer ingevuld en de key moet de voorgeschreven lengte hebben.
(26 tekens bij 128bit encryptie)

Wanneer WPA ondersteund wordt door je hardware, zou ik daar voor kiezen
WEP is zo te kraken.

mvg leo

Ik gebruik windows vista op laptop met ingebouwd wan. Dus problemen met usb oid zijn er niet. Windows vindt mijn netwerk zonder beveiliging aanklikken en draaien maar!wanneer ik er wep of wpa beveiliging op zet kan ik geen verbinding maken.

maar welke draadloze netwerkkaart heb je dan ? (merk,type drivers etc)

Ik ben er inmiddels uit, modem is gewoon kapot. Er wordt een nieuw opgestuurd

Kijk dat kan natuurlijk ook.
succes met de nieuwe
mvg leo

WEP beveiliging

Ik had laats ook geen internetverbinding meer door een storing van Tele2 .
Toen de Tele2 provider weer in werking was kreeg ik nog steeds geen internet en heb toen met een medewerker van Tele2 wel weer verbinding kunnen maken maar dan onbeveiligd .
Maar ik wil toch WEP beveiliging met 23 tekens , dat lijkent mij toch het veiligste als ik sommige topics lees .
Met mijn Windows XP home heb ik het volgende gedaan : een 128-bits sleutel aangemaakt bij mijn documenten / met onbeveiligd internetverbinding ben ik mijn IP adres gaan opzoeken en dat gecopieerd en geplakt bij mijn dokumenten / op de website heb ik mijn IP adres geplakt / Software van het modem opent dan / gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld / Naar security en daar WEP aangevinkt / de 128-bits sleutel gekopieerd / en dan Apply / dan naar menu start / cofugiratiescherm / netwerk en internetvebindigen / netwerkverbingen / icoon draadloze netwerkverbingen met de rechtermuis aanklikken / eigenschappen / draadlozenetwerken / eigenschappen / WPA aanvinken en de netwerksleutel plakken / op oke drukken .
En dan op icoon draadloze netwerken verbinding maken .
Ik ben zelf ook maar een leek op computergebied maar op deze manier is het mij toch gelukt om een WEP beveiliging aan te maken .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan