WEP bij Speedtouch 570

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferry1970

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2004
Hallo kenners,
Mijn laptop (Acer Aspire 1450) met een WLAN 802.11g mini-PCI Module werkt eigenlijk prima . Totdat ik de WEP sleutel erop wil doen. Acuut geen verbinding meer. Weet iemand hoe dit komt??

Hoe onveilig internet ik dan nu eigenlijk?::o

Echt lekker is het niet want WEP resp MAC is toch wel minimaal.
Hoe heb je het gedaan ? Beste is om eerst de verbinding stabiel te krijgen en dan met aangesloten netwerkkabel de beveiliging op te voeren zoals met MAC/WEP
Firewalls uit staan ?

Computer / WEP
De eerste installatie (met bergen problemen, vooral voor een leek) is via een kabel gegaan.
Daarna werkte de computer draadloos. Alleen de WEP sleutel werkt dus niet. Als ik die nu instel (draadloos) dan ben ik de verbinding kwijt en moet ik de computer weer met de kabel opnieuw afstemmen.
ik begrijp uit jouw reactie dat ook de beveiliging met de kabel ingesteld moet worden?

Firewall
Het schijnt dat de speedtouch zelf een firewal heeft. Ook via Windows XP heb ik de firewall aanstaan.

En als laatste....bedankt voor je reactie natuurlijk.

Gr.
Ferry

Ik zou je willen adviseren om de firewall in XP uit te doen.
De WEP-key kun je idd met netwerkkabel ingeven in de clientsoftware.als ik me niet vergis staat die optie ook in het icoorntje rechts in je beeldscherm waar de signaalsterkte met groene balkjes wordt aangegeven.(?)
Verder zou ik je willen adviseren de wireless zero in XP uit te zetten (start/configuratie/systeembeheer/services)

Hopelijk gaat het lukken.

Succes.

:) Hoi Upsidaisy,
Het werkt!!!!! Maar voor zo'n klungelsmurf als mij is het onbegrijpelijk hoor.
Dus...... bedankt voor het helpen.
Fijne dagen, goede jaarwisseling en gezond 2005 (dit voor iedereen natuurlijk)
Maar, als het weer misgaat.....doe ik weer een bereop op je. oké?

Nogmaals, bedankt.

Groeten, Ferry :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan