WEP encryptie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ecosse

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2005
Ik heb een draadloze verbinding met mijn laptop en probeer een WEP sleutel in te stellen op mijn router zodat ik niet steeds de hele buurt "op bezoek" heb. Wat is in godsnaam HEX. Ik heb alle combinaties van 1-9 en A-J geprobeerd maar de sleutel wordt elke keer geweigerd omdat het geen HEX is. Kan niet kiezen uit HEX of ASCII dus moet wel HEX. Help, help, help. Heb al via google gezocht e.d. maar het wordt nergens uitgelegd voor de leek (en die zijn er natuurlijk ook).
Heel veel dank voor een duidelijk antwoord.
:thumb:

Hexadecimale waarden gaan van 0 t/m 9 en van A t/m F

Dus "japie12345" gaat niet, maar "123a6bfe78" weer wel.

Dank! Ik dacht ook dat ik binnen die waarden was gebleven, maar zal toch wel iets niet goed zijn geweest. Nu mij modem is "gecodeerd" zie ik nog wel steeds een "bezoeker" bij mijn beschikbare draadloze netwerken, maar ik ga er maar van uit dat 'ie nu niet meer bij modem kan.

Als "hij" bij Beschikbare Netwerken staat is er niets aan de hand. Dat wil alleen maar zeggen dat je antenne niet alleen je eigen signaal ontvangt, maar ook dat van 1 van je buren. Maar wel slim om de boel te beveiligen. Je kan nog een stap verder gaan door in te stellen welke mac-adressen alleen verbinding mogen maken met je router. Hoe dat moet staat allemaal vermeld in de handleiding van je router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan