WEP-Sleutel vinden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram 123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Berichten
3
Hallo,

Om mijn PSP op mijn draadloze netwerk te zetten heb ik een wep sleutel nodig, het probleem is dat ik deze kwijt ben. (ik heb overal gezocht maar kan hem niet vinden, nergens opgeschreven)

Als ik mijn standaard gateway: 192.168.2.2 invul in de internet explorer moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Deze weet ik ook niet --> ik heb ook al voor beide "admin" ingevult maar dat wil ook niet lukken. (weet iemand wat ik hier moet invullen?)

Kan iemand mij helpen de wep sleutel terug te vinden?:)

Bedankt!
mvg Bram
 
Yup,.
Router herstellen naar de fabrieks instellingen, daarna met het standaard router wachtwoord inloggen en de router opnieuw configurern waarbij je dus weer een nieuw wep sleuteltje kan inkloppen.

Hoe jou router naar fabrieksinstellingen te zettenzul je kunnen vinden op de website van de fabrikant of in het boekje bij de router
 
Er zit meestal een resetknop op. Als je deze onngeveer 10 seconden indukt is alles gereset.
 
Er zit meestal een resetknop op. Als je deze onngeveer 10 seconden indukt is alles gereset.

Ok bedankt, maar wat voor gevolgen heeft dit resetten voor het draadloosnetwerk van ons huis, moeten alle computers dan opniew worden ingesteld? of gaat er verder niets verloren?
 
Als je de netwerknaam en de WEP-key hetzelfde in zou stellen als nu het geval is, hebben de pc's er allemaal geen last van. Anders zul je op alle pc's de netwerknaam met bijbehorende WEP-key opnieuw moeten instellen.
 
Bedankt maar mijn ouders willen dit liever niet doen omdat ze niet de heleboel willen omgooien...:rolleyes:

Weten jullie hoe ik aan de gebruikersnaam en wachtwoord kom als ik naar 192.168.2.2 ga? "Server 192.168.2.2 op WRT54G vereist een gebruikersnaam en wachtwoord."
Ik heb een router van het merk Linksys.

Alvast bedankt voor de moeite!:)
 
De gebruikersnaam is naar mijn weten niet zomaar te achterhalen, dat zou wel makkelijk zijn voor anderen die erin zouden willen komen.

Heb je nu speciale settings in je netwerk, zoals poorten die openstaan zodat één en ander makkelijker werkt ofzo?
Als dat niet zo is en je hebt gewoon een wireless netwerk ingesteld, kun je de router zonder gevaar resetten en opnieuw instellen. Het enige wat je dan nog moet doen is de instellingen op de pc's goed neerzetten. Het makkelijkst is dan om dezelfde netwerknaam te kiezen als die je nu gebruikt zodat je alleen het wachtwoord hoeft te veranderen.
Zorg er wel voor dat je de juiste routerinstellingen bij de hand hebt die je provider gebruikt voor de verbinding. Heb je die niet, vraag ze dan op bij je provider en wacht met resetten tot je de gegevens wel hebt.
 
Of je hem nou reset of niet (probeer eens aan te loggen zonder gebruikersnaam met als wachtwoord admin....) je zult in beide gevallen de wep-key opnieuw moeten instellen en dus ook voor alle andere draadloze apparaten in huis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan