WEP / WPA (tijdelijk) wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

anno22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2010
Ik heb sinds kort een nieuwe Mobiel(vivaz) aangeschaft met wifi.
nou werkt het overal behalve in mijn eigen huis. Ik kan wel verbinden maar zodra ik het gebruik (browser openen) krijg ik de melding: Geen reactie van gateway.
na enige research gedaan te hebben zou de oplossing kunnen zijn dat ik (tijdelijk) de WEP/WPA(2) beveiliging moet uitschakelen.

Hier het probleem:
Hoe kom in de configuratie van mijn router?

Onze netwerk-situatie is als volgt: Een Thomson SpeedTouch 730 als modem (beneden) doorgelinkt naar de router (Medion 40900).
Ik kan wel gewoon in de speedtouch komen (IP invoeren in de browser etc.) alleen kan de speedtouch wel kiezen 'tussen' WEP of WPA(2) maar niet beide uitschakelen (altijd 1 aan dus).

Dus, mijn plan is het te proberen in de Medion router, alleen kom ik hier niet in.

ik heb geprobeerd het IP van de medion in te voeren in een browser maar dat werkt niet (opties waren: '192.168.0.100(standaard)','192.168.1.81(gegeven IP door de speedtouch), '192.168.1.188(meende ik ergens gezien te hebben)'
Als ik bijvoorbeeld het IP wil opzoeken (via: uitvoeren>cmd>ipconfig kom ik uit op de speedtouch - ook als ik direct op de Medion ga zitten)

Iemand die een oplossing heeft?
bij voorbaat dank!

Hou maar op, gaat niet werken.

heb hetzelfde probleem met mijn nokia 5800 expressmusic DIRECT op de speedtouch en NIETS helpt of kan.
Bijkomend feit is dat je wel heel achterlijk bezig bent door (ook al is het maar tijdelijk) je wachtwoord te VERWIJDEREN van je modem/router.
Ik ben in conclaaf met Hetnet/KPN, Thomson EN Nokia geweest.
Thomson zegt: "wij maken alleen de moden en NIET de ondersteunende software"
Nokia zegt: "ons toestel ondersteunt ALLEEN eigen hardware"
En hetnet/KPN zegt: "Hiervoor moet u bij Thomson OF Nokia zijn"

Je zal op internet fora's ook NERGENS een wel werkende oplossing vinden.

Gewoon niet doen dus en een andere modem, laptop of mobiel internet aanschaffen!!

P.S. waarom heb je een router tussen je speedtouch staan terwijl dit al een routermodem is ??, gewoon even een vraagje hoor ;)

Laatst bewerkt:
Ja ik heb het ook al gemerkt,
de Medion fungeert alleen als switch (verlenging v/h netwerk) en blijkbaar geen eigen configuratie kan hebben ( dat tegenstrijdig is met de speedtouch waar hij op zit)

Het is ook alleen voor de wifi want mobiel-internet is prima
maarja sneller is altijd beter niet?

Het is ook alleen voor de wifi want mobiel-internet is prima
maarja sneller is altijd beter niet?

Nou kijk, als je mobiel het 3G netwerk ondersteund heb je een internetsnelheid van 800 kb/s, zo niet dan is het geloof ik 60 kb/s.
Ik heb via een andere modem met wifi gewerkt en vindt de snelheid niet heel erg verschillen.
Daar komt bij dat ze bezig zijn mobiel internet met de snelheid van ADSL in te voeren.

Het is gewoon een lastig parket, maar met de opkomende technieken al snel geen probleem meer.

Tjaa allemaal erg lastig

welke modem/router is je DHCP server

je zou in elk geval een IP adres moeten krijgen
als je beveiliging te zwaar is of niet overeen stemt krijg je normaliter de melding "beperkte of geen internet verbinding"

Als je terug schakelt naar WEP met de juiste sleutel die je invoert, dit zou je telefoon moeten ondersteunen.

• Heb je meer wifi apparaten aangesloten..?
    zo ja op welk acces point gebeurt dit..? de Thomson of de Medion ( ik neem gemakshalve even aan dat je maar één AP hebt)
  • Krijg je wel een IP adres die in je reeks thuis hoort
  • wat zijn je verder gegevens die van je Mob afkomen

kijk eens bij een pc die wel een goede verbinding heeft wat zijn gegevens zijn en zet die hier even in het forum. dat geeft wat meer zich op hoe je netwerk in elkaar zit.

anno22
de Medion fungeert alleen als switch (verlenging v/h netwerk) en blijkbaar geen eigen configuratie kan hebben ( dat tegenstrijdig is met de speedtouch waar hij op zit)

anno22
ik heb geprobeerd het IP van de medion in te voeren in een browser maar dat werkt niet (opties waren: '192.168.0.100(standaard)','192.168.1.81(gegeven IP door de speedtouch), '192.168.1.188(meende ik ergens gezien te hebben)'
je geeft aan dat je Medion alleen als switch fungeert maar als deze een IP adres vertaalt naar een ander netwerk is dit wel degelijk een router

Tjaa allemaal erg lastig

welke modem/router is je DHCP server

je zou in elk geval een IP adres moeten krijgen
als je beveiliging te zwaar is of niet overeen stemt krijg je normaliter de melding "beperkte of geen internet verbinding"

Als je terug schakelt naar WEP met de juiste sleutel die je invoert, dit zou je telefoon moeten ondersteunen.

• Heb je meer wifi apparaten aangesloten..?
    zo ja op welk acces point gebeurt dit..? de Thomson of de Medion ( ik neem gemakshalve even aan dat je maar één AP hebt)
  • Krijg je wel een IP adres die in je reeks thuis hoort
  • wat zijn je verder gegevens die van je Mob afkomen

Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien een beetje rot hoor, maar ... waarom denk je dat ik heel het voorgaande verhaal uitleg over gesprekken met Nokia, Thomson en Hetnet ???
Omdat ik het leuk vindt ?
Nee omdat er voor dit probleem gewoonweg GEEN oplossing is.
Heel aardig van je dat jij het dan alsnog wil proberen op te lossen, maar ik krijg dan een beetje het idee dat ik het net zo goed hier thuis op de muur kan schrijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan