Wep

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ytos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ytos

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Ik heb een Conceptronic C54AP Access Point. Het is mogelijk om WEP beveiliging aan te zetten. Ik kan een KEY SIZE kiezen van 64, 128 of 256 bits encryptie. Tot zover is me wel duidelijk wat dit inhoudt.

Maar ik kan zodra ik WEP inschakel ook een KEY1 invoeren. Hier staat echter al wat, maar dat wordt weergegeven in sterretjes (***). In de handleidingen (summier op papier en uitgebreide op cd-rom) kan ik niet vinden of ik dat mag weghalen en er zelf iets in mag vullen of niet. Er staat wel dat als ik WEP inschakel, ik dat op elke pc moet doen die gebruik maakt van mijn netwerk. Dan lijkt het mij dat ik ook zelf iets moet invullen bij KEY1, maar wie weet dat zeker?

Als ik overigens iets moet invullen, klopt het dan dat het alleen mag bestaan uit de cijfers 0 t/m. 9 en de letters A t/m. F (hexadecimaal dus)? Klopt het ook dat ik dan maximaal 10 tekens mag invullen als ik kies voor 64-bits encryptie?

Alvast bedankt voor de medewerking.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Ik heb gekeken op de link. Het is niet helemaal mijn modem-router, maar ik heb de stap gewaagd met een 64-bits ASCII-beveiliging.

Net m'n 2e pc-tje opgestart, netwerkkaart geinstalleerd en na aanmelding voor WEP het internet op. Het werkt dus allemaal.

Bedankt voor de hulp.

En dat is mooi om te lezen dat het werkt.

een goede jaarwisseling.

Ytos, hier wat aanvullende informatie, over het versleutelen van je wireless: wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan