wep

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandermey

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Hallo,

Ik heb sinds kort een router voor draadloos internet. Ik heb de wep code veranderd maar ik weet de code niet meer. Nu kan ik met mijn laptop niet meer op internet. Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn eigen code kan kraken? of is die router voor de vuilbak?

sander

Als het goed is zit er aan de achterkant van de router een zg. harde reset knop die je d.m.v. een puntig voorwerp kan indrukken.

Hallo,

Ik heb op het knopje geduwd, en alles dan weer aangesloten. Maar hij blijft steeds mijn wep-code vragen als ik verbinding wil maken.

verbind laptop met de router met een UTP (cross) kabel, log aan op de router, ga naar sectie "Wireless", daarna "Security", daar kan je bestaande WEP sleutel zien/veranderen

Geachte,

Dat is juist het probleem, ik heb de code om in te loggen op het bakje de zelfde code gegeven als het draadloos nerwerk. en in het begin had ik alles goed ingegeven, maar toen mijn laptop had geprobeerd verbinding te maken met de buren hun netwerk toen was hij mijn code blijkbaar vergeten. en ik ben dom geweest om het nergens op te schrijven:(

Sander

om met UTP kabel op de router in te loggen heb je normaal geen WEP code nodig, hoogstens username + wachtwoord maar die staan standaaard in het boekje. Voordat je met de kabel op de router probeert aan te loggen schakel eerste Wireless Lankaart van je laptop uit (i.v.m. verkrijgen IP adres), vergeet daarna niet weer aan te zetten.
Over welke router praten we? (merk/type)

Bij sommige routers moet je om ze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen ( dus echt helemaal te resetten) 30 seconden dat resetknopje ingedrukt houden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan