Werk-PC €700,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Budget
Maximaal 700 euro, geld hoeft niet op, mag wel :)

Doel
Meerdere doelen:
Games spelen
- Guildwars
- CoD
- UT

"Werk"
- Macromedia Dreamwaver
- MS Virtual Studio
- Photoshop
- Soundmax 3d

en uiteraard het bekijken van nu.nl

Hoe belangrijk is stilte?
Het moet niet een lawaaibak zijn, zoals ik nu heb (met 5 kwalitatief slechte fans erin) maar helemaal stil is ook geen enkele noodzaak toe.

Assemblage
Ga ik zelf doen...

Besturingssysteem
Win 7 (zorg ik zelf voor)

Andere software
Reeds aanwezig

Randapparatuur
Reeds aanwezig.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Linkje naar winkelmandje
Reeds zelf zamengestelde PC... echter zal er nog wel het een en ander gewijzigd moeten worden
- Samsung HDD
is deze wel "snel"? is deze goed? betrouwbaar? en maakt die niet te veel lawaai? of is een andere aan te raden. 1 TB leek mij wel een mooie grootte...
Bedoeling is dat op een partitie van deze schijf windows 7 komt te draaien.

- De case
Ik was op zoek naar een mooie case, deze leek me wel wat, van wat ik gevonden had.
Eisen zijn: 2 USB aan de voorkant, en 2 audio ingang+uitgang aan de voorkant.
Wellicht zijn er nog, niet al te dure!, mooiere cases???

- 9800 GT grafische kaart
Voor mijn doen is dit wellicht al een overkill.
Ik gebruik momenteel de 6800 XT (AGP 8x slot!) die tot heden alles uitstekend heeft gedaan...
Aan de ene kant kan er wel een iets mindere grafische kaart in, aan de andere kant is het ook wel weer makkelijk voor het werken met grafische programma's, dat er een goede grafische kaart inzit...

- CPU
Moet gewoon quad core zijn, moet gewoon snel zijn (b.v. 3.0 GHz). Die van 3.2 GHz leek mij een beetje te duur, voor wat je ervoor terugkrijgt...
of is intel een betere optie.. heb momenteel een intel SINGLE! core 2.8 GHZ (koste destijds 80 euro!)

- Geheugen
In hoeverre CL7 sneller is dan CL9?
maar het geheugen is dacht ik een van de belangrijkste oorzaken van een trage pc... vandaar dat ik maar voor CL7 heb gekozen... is dit de meerprijs waard???

- MoBo
Moet DDR3 ondersteunen, moet quad core ondersteunen, moet dual channel hebben (of beter), hoeft geen onboard videokaart te hebben, moet minimaal 4 USB en 4-SATA aansluitingen hebben en een goede onboard geluidskaart. Verder leek mij de WoL (wake on lan) functie wel leuk :)

- Voeding
Zou werkelijk niet weten wat een goede voeding is, en welke ik dus het beste kan kiezen.

- CPU cooler
Helaas ook geen verstand van :(

Verder:
De PC zal dagelijks gedurende 7-13 uur gebruikt worden, betrouwbaarheid is dus voor alle componenten zeer belangrijk. De CPU zal niet overgeklocked worden.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Zodra het komende loonstrookje binnen is, zal ik de PC aanschaffen... (dus tussen nu en een maand zegmaar :)

Gegroet,
Jeffrey

Laatst bewerkt:
Hallo,

Eindelijk weer eens iemand die heel erg veel informatie geeft over wat hij ongeveer wil!

Ik zal je direct maar even wat laten zien: http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[225309]=1&product[226356]=1&product[234927]=1&product[229128]=1&product[239685]=1&product[35577]=1

In eerste instantie geen behuizing gekozen omdat ik even zeker wil weten dat je 2 audio-uitgangen wil?

De harde schijf heb ik mooi zo gelaten. Je zou nog voor een WD kunnen kiezen, maar ik zal nog wel even nakijken welke nou beter is. Qua intern geheugen zijn er zoveel opties. Degene die ik heb gekozen lijkt me ruim voldoende.

Nu had jij het over het aantal ghz. maar i5 is naar mijn mening wel een stukje sneller dan de door jouw gekozen AMD. Om dit even te bevestigen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=456967

Het moederbord is ook goed en zou nog wel wat goedkoper kunnen.

De voeding van cooler master of corsair is altijd goed ervaren. Ook heel betrouwbaar.
Als je niet gaat overlocken hoef je ook geen koeler erbij. Met eventueel wat koelpasta, maar ook zonder zal het je prima voldoen!

Ook met het oog op de toekomst zou ik voor de nieuwe serie van ATI gaan. Games die jij wil spelen zal hij goed kunnen spelen, en de nieuwe serie is qua fps niet zo veel sneller dan de oudere, maar als je naar videobewerkingen gaat kijken zal je het zeker merken.

Laatst bewerkt:
Eerste ingeving (post van siemenjan nog niet goed gelezen)

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...225309]=1&product[224663]=1&product[213070]=1

Wat heb ik gekozen en waarom:
1. i7-processor: de snelste nog betaalbare processor (anders ga je naar boven de 400 euro...)
2. Een simpel, maar degelijk moederbord. Je hebt niet zo'n luxe moederbord nodig
3. De goedkoopste DX11-videokaart. DX11 biedt ondersteuning voor GPGPU:
http://en.wikipedia.org/wiki/GPGPU Dit zal best eens handig voor je kunnen worden
4. Degelijke kast, voeding, harde schijf en dvdbrander
5. Gewoon eenvoudig ddr3 geheugen.

edit:
Dit was siemen's samenstelling:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[229128]=1&product[239685]=1&product[35577]=1
Verschilt niet gek veel van mijn samenstelling. Het achterliggende idee is hetzelfde in elk geval.
Verschil tussen de goedkopere i5 en duurdere i7-processor is met name de Hyper Threading technologie.
Dit zorgt ervoor dat je virtueel gezien niet 'maar' 4 processorkernen hebt, maar 2x zoveel. Kan handig zijn bij het werk. Voor gamen zal het niet zoveel voordeel hebben.

Laatst bewerkt:
:|
nu zit ik hier ook met een vriend op MSN te praten over de pc, en exact 20 minuten geleden heb ik nog gezegd dat i7 hem niet gaat worden.... echter denk ik dat ik die belofte misschien wel ga verbreken :)

ik ga de PC's eens goed bestuderen :D

Vanwaar "gewoon" CL9 geheugen marsmannetje? geeft het investeren in een snelle CPU zodanig veel meer preformance, dan sneller geheugen?
@Siemen: sorry, een audio ingang en een uitgang aan de voorkant... Wat tegenwoordig best standaard is, maar toen ik deze PC aanschafte totaal niet :(

btw...Mijn pc draait momenteel op:
Pentium 4, 2.80 GHz (single core)
Nvidea 6800 GS/XT (AGP 8x slot)
MoBo: Asus P4P800-VM
Geheugen: 2x 512 MB + 2x 265 MB (kingson)
en een eeh.. 300 wat voeding oid...

Gegroet
JBtje

Laatst bewerkt:
inderdaad.
De processor is zoveel sneller.
Je kan overigens nog best een paar euro in het geheugen steken, maar of je er veel prestatiewinst mee haalt betwijfel ik.

OK, pc's redelijk aandachtig bekeken :D

Geheugen:
Team Elite DDR3?? nog nooit van gehoord... Ook pas bestaande sinds 2007. In hoeverre is kun je er dan vanuitgaan dat het allemaal goed werkt ? (waarschijnlijk heb je gewoon de goedkoopste gepakt :D)
Wat betreft CL7 vs CL9, kan ik er nog niet veel wijs uit worden in hoeverre het voor mij effect heeft m.b.t de snelheid die ik ga merken... CL7 heeft dan 2 cc's minder.. maar dat is per 1MT/s iets als 4 ns verschil, t.o.v CL9... ga ik dat merken :)?

Case
Hmm.. kan niet zeggen dat het liefde op het eerste (ge)zicht is :) ik zal nog eens de cases bekijken, welke mooi is.. misschien is het ook wel gewoon gewenning... ik kan namelijk niet zeggen dat mijn huidige case mooi is :|

voeding
de grafische kaart raad 450W aan.. maargoed :). Is de plek van de fan niet een beeetje vreemd? zo aan de bovenkant, lijkt het mij niet dat deze veel lcuht kan aanzuigen, en al helemaal niet zonder lawaai te maken, tenzij natuurlijk de case daar, boven de fan, een gat/opening heeft zitten...

MoBo
tja... t zit er allemaal op... genoeg usb, sata, esata, firewire, audio, dual channel ddr...
maar...
Het model is micro ATX? en de size is groter dan een normaal ATX bordje...:shocked:
Het MoBo heeft 3 uitgangen voor sound, maar is geen "7.1 channel surround"? en wel HDaudio... Zijn ze dat nou vergeten te vermelden of is het echt geen 7.1 ^^?
Ik ben van plan in de nabije toekomst nog een goede set boxen aan te schaffen, die voornamelijk via de PC aangestuurd gaan worden (wel met versterker ertussen uiteraard) dus goede autio is eigenlijk wel een must :)
note: er staat niet bij dat het een 16x 2.0 PCI slot is, alleen "1 PCI Express x16 " Op een andere site vond ik dat dit volgens de 2.0 standaard was, dus ik neem aan dat dit goed is :)
RAID-1 is misschien ook wel wat.. maar daar moet ik nog over nadenken :) om nu bijvoorbeeld al die films dubble op te slaan, lijkt me ook weer een beetje overkill

Grafische kaart
"I Like!", daarnaast: wat HAAT ik dat plaatje op azerty :| het is gewoon niet te zien wat voor een connectoren er nu op deze kaart zitten :| ook andere sites gaven weinig weg, op hardware.info na, die kon mij gelukkig laten zien dat er 2 DVI-I uitgangen op zitten (en nog 2 andere, hdmi? en DisplayPort, whatever het is :) )

CPU
Tja... In eerste instantie kwam ik aanzetten met een phenom x4 3.0 Ghz van 140 euro, komen jullie opeens met een 100 euro duurdere :) Wel logisch dat je de i7-860 hebt genomen, en niet de 940, gezien het goedkoopste MoBo dan gelijk weer 1,8 keer zo duur is :| wel heeft die dan tripple channel DDR, maargoed, dan komt er ook weer 2GB extra geheugen bij, en zit je al snel aan de 780 euro :)
'k heb een en ander gelezen over de structuren van amd en intel, waaruit op te maken is dat intel bijvoorbeeld 4 handelingen per cc kan doen, en amd maar 3 (iets met de pipelines :P) hoe dan ook: Intel = 0.75 * AMD ^^

Ok.. al met al: in eerste instantie dacht ik, wat is dit nu? maar het is een zeer begrijpelijke setup! Daarnaast was ik de DVD/CD speler vergeten... gezien er geen ATA aansluiting op het MoBo zit, is het helaas een must een nieuwe te kopen :( Vraag me alleen nog af of die wel mijn 4x DVD+RW kan branden ^^

Lang verhaal in het kort:
DDR ???
Case ???
voeding ???
CPU cooler (niet aanwezig in de lijst ?)

Gegroet,
JBtje

p.s. siemenjan, morgen zal ik je setup doorkijken :D

Edit: WAAA! DIT IS EEN SIMIE POST!!!!

Edit2:
Beter geheugen (10tje meer oid..) en "mooiere" kast :)
http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=...

Laatst bewerkt:
OK, pc's redelijk aandachtig bekeken :D

Geheugen:
Team Elite DDR3?? nog nooit van gehoord... Ook pas bestaande sinds 2007. In hoeverre is kun je er dan vanuitgaan dat het allemaal goed werkt ? (waarschijnlijk heb je gewoon de goedkoopste gepakt :D)
Natuurlijk heb ik het goedkoopste gepakt. Waarom? Waarom niet!?

Wat betreft CL7 vs CL9, kan ik er nog niet veel wijs uit worden in hoeverre het voor mij effect heeft m.b.t de snelheid die ik ga merken... CL7 heeft dan 2 cc's minder.. maar dat is per 1MT/s iets als 4 ns verschil, t.o.v CL9... ga ik dat merken :)?
Ga je niet merken. Dat is meer het idee dat je het gaat merken.

Case
Hmm.. kan niet zeggen dat het liefde op het eerste (ge)zicht is :) ik zal nog eens de cases bekijken, welke mooi is.. misschien is het ook wel gewoon gewenning... ik kan namelijk niet zeggen dat mijn huidige case mooi is :|
Smaak is persoonlijk. Kijk ook eens naar de Sonata:
http://tweakers.net/pricewatch/156216/antec-sonata-iii-500-zwart.html
Is niet eens veel duurder. Ik denk dat di meer je smaak is...

voeding
de grafische kaart raad 450W aan.. maargoed :). Is de plek van de fan niet een beeetje vreemd? zo aan de bovenkant, lijkt het mij niet dat deze veel lcuht kan aanzuigen, en al helemaal niet zonder lawaai te maken, tenzij natuurlijk de case daar, boven de fan, een gat/opening heeft zitten...
Draai de voeding eens om.... Juist ja: dan zit het gat in de kast....

MoBo
tja... t zit er allemaal op... genoeg usb, sata, esata, firewire, audio, dual channel ddr...
maar...
Het model is micro ATX? en de size is groter dan een normaal ATX bordje...:shocked:
Het MoBo heeft 3 uitgangen voor sound, maar is geen "7.1 channel surround"? en wel HDaudio... Zijn ze dat nou vergeten te vermelden of is het echt geen 7.1 ^^?
Ik ben van plan in de nabije toekomst nog een goede set boxen aan te schaffen, die voornamelijk via de PC aangestuurd gaan worden (wel met versterker ertussen uiteraard) dus goede autio is eigenlijk wel een must :)
Ga je meer dan 150 euro uitgeven aan boxen? Ga je 7.1 boxen kopen?
Dat zou ik namelijk afraden. Is heel irritant te configuren. Ik heb zo'n 7.1 setje. Ik had achteraf liever 5.1 gehad...

note: er staat niet bij dat het een 16x 2.0 PCI slot is, alleen "1 PCI Express x16 " Op een andere site vond ik dat dit volgens de 2.0 standaard was, dus ik neem aan dat dit goed is :)
RAID-1 is misschien ook wel wat.. maar daar moet ik nog over nadenken :) om nu bijvoorbeeld al die films dubble op te slaan, lijkt me ook weer een beetje overkill
Voor de veiligheid is het natuurlijk fantastisch. Maar ja...
Maar ik kies niet zomaar iets uit hoor...

Grafische kaart
"I Like!", daarnaast: wat HAAT ik dat plaatje op azerty :| het is gewoon niet te zien wat voor een connectoren er nu op deze kaart zitten :| ook andere sites gaven weinig weg, op hardware.info na, die kon mij gelukkig laten zien dat er 2 DVI-I uitgangen op zitten (en nog 2 andere, hdmi? en DisplayPort, whatever het is :) )
Displayport is weer nieuw. Of het echt gaat doorbreken weet ik niet.

http://www.club3d.nl/products/products_ending_page_7_with_id.cfm?product_id=199

CPU
Tja... In eerste instantie kwam ik aanzetten met een phenom x4 3.0 Ghz van 140 euro, komen jullie opeens met een 100 euro duurdere :) Wel logisch dat je de i7-860 hebt genomen, en niet de 940, gezien het goedkoopste MoBo dan gelijk weer 1,8 keer zo duur is :| wel heeft die dan tripple channel DDR, maargoed, dan komt er ook weer 2GB extra geheugen bij, en zit je al snel aan de 780 euro :)
'k heb een en ander gelezen over de structuren van amd en intel, waaruit op te maken is dat intel bijvoorbeeld 4 handelingen per cc kan doen, en amd maar 3 (iets met de pipelines :P) hoe dan ook: Intel = 0.75 * AMD ^^
i5 is nog wel een alternatief hoor. Die is niet veel duurder dan de AMD.

Ok.. al met al: in eerste instantie dacht ik, wat is dit nu? maar het is een zeer begrijpelijke setup! Daarnaast was ik de DVD/CD speler vergeten... gezien er geen ATA aansluiting op het MoBo zit, is het helaas een must een nieuwe te kopen :( Vraag me alleen nog af of die wel mijn 4x DVD+RW kan branden ^^
Er zit wl een ata-aansluting op hoor.

Lang verhaal in het kort:
DDR ???
Case ???
voeding ???
CPU cooler (niet aanwezig in de lijst ?)
CPU koeler kan om het stiller te maken. Is verder geen noodzaak natuurlijjk.
Voeding, ddr is prima. Kast is persoonlijk.

alle verhaaltjes even door zitten lezen, en de samenstelling die marsmannetje had lijkt idd wel wat op de mijne, alleen van i5 naar i7. Je moet zelf maar weten wat je wilt. Het is natuurlijk meestal zo hoe duurder hoe beter (als het om dezelfde serie gaat).

Qua moederbord had ik idd ook de goedkopere kunnen nemen.. Kzou zeggen kijk het allemaal nog eens na.

En de kast die marsmannetje voorstelde (sonata): een paar mensen die ik ken hebben deze kast ook. Echt goed, scheelt wel wat in geld

Laatst bewerkt:
De 2 Mobo's naast elkaar leggende, zie ik weinig voordeel in het duurdere t.o.v. de goedkopere....

Natuurlijk heb ik het goedkoopste gepakt. Waarom? Waarom niet!?
Tja... zit een zekere zin van waarheid in :). Ik zal me nog even verder inlezen over het cl7/cl8/cl9 gebeuren, en in hoeverre ik er gebruik van kan maken :)

Smaak is persoonlijk. Kijk ook eens naar de Sonata:
http://tweakers.net/pricewatch/15621...500-zwart.html
Is niet eens veel duurder. Ik denk dat di meer je smaak is...
hahahaha "niet eens veel duurder" Als ik me niet vergis, ongeveer 3 maal zo duur? Voor de rest is het idd een mooie kast, als ik me niet vergis zit er een klepje voor de CD/DVD speler slots?

Draai de voeding eens om.... Juist ja: dan zit het gat in de kast....
Makkelijke oplossingen zijn meestal de beste :) Had al bijna een plan gemaakt om een gat in de kast te maken voor de fan :D

Ga je meer dan 150 euro uitgeven aan boxen? Ga je 7.1 boxen kopen?
Dat zou ik namelijk afraden. Is heel irritant te configuren. Ik heb zo'n 7.1 setje. Ik had achteraf liever 5.1 gehad...
Yup... plan is om zeker meer uit te geven dan 150 euro... meer iets in de richting van de 300-500, afhankelijk van hoe goed het verschil te horen is... Ik heb momenteel 2 "U.S. Blaster" boxjes.... ze zijn beter dan de speaker in mijn monitor, maar meer ook niet! (troep van 15 euro zegmaar...)
- Nieuwe kamer, Nieuwe PC, Nieuwe geluidsinstallatie! das mijn plan :D -
Ik denk dat ik het bij 5.1 houd, ik kan me niet voorstellen dat in deze "kleine" ruimte er veel te merken is van 2 sideboxen.. maar ik kan me vergissen (moet ik dus nog uitzoeken)

Er zit wl een ata-aansluting op hoor
nu je het zecht :| Waarom staat ie niet bij de omschrijving op azerty... naja... Scheelt weer, hoeft er geen nieuwe DVD brander in :)

CPU koeler kan om het stiller te maken
Wat zou een goede CPU cooler zijn voor de i7? Wellicht is het wel prettig om de fan niet, of nauwelijks te horen als de PC niets doet.. Meer rust, is meer plezier :) (denk dat max 60 euro wel genoeg is voor een goede CPU cooler?)

Alvast heel erg bedankt!
JBtje

Tja... zit een zekere zin van waarheid in :). Ik zal me nog even verder inlezen over het cl7/cl8/cl9 gebeuren, en in hoeverre ik er gebruik van kan maken :)
Mocht je iets zinvols over de core i5/i7 in combi met cl-tijden vinde, dan graag plaatsen!

hahahaha "niet eens veel duurder" Als ik me niet vergis, ongeveer 3 maal zo duur? Voor de rest is het idd een mooie kast, als ik me niet vergis zit er een klepje voor de CD/DVD speler slots?
Incl voeding he... en er zit een klep voor inderdaad.

Yup... plan is om zeker meer uit te geven dan 150 euro... meer iets in de richting van de 300-500, afhankelijk van hoe goed het verschil te horen is... Ik heb momenteel 2 "U.S. Blaster" boxjes.... ze zijn beter dan de speaker in mijn monitor, maar meer ook niet! (troep van 15 euro zegmaar...)
- Nieuwe kamer, Nieuwe PC, Nieuwe geluidsinstallatie! das mijn plan :D -
Ik denk dat ik het bij 5.1 houd, ik kan me niet voorstellen dat in deze "kleine" ruimte er veel te merken is van 2 sideboxen.. maar ik kan me vergissen (moet ik dus nog uitzoeken)
Je zou dan tegen die tijd aan een andere geluidskaart kunnen denken, maar alleen als je echt zoveel gaat uitgeven. Je bent dus wel een audiofiel te nomen?

Wat zou een goede CPU cooler zijn voor de i7? Wellicht is het wel prettig om de fan niet, of nauwelijks te horen als de PC niets doet.. Meer rust, is meer plezier :) (denk dat max 60 euro wel genoeg is voor een goede CPU cooler?)

Alvast heel erg bedankt!
JBtje
nog even de Mugen 2-versie B komt uit. Deze kan op socket 1156.

Incl voeding he... en er zit een klep voor inderdaad.
Ooh wat ben ik weer heerlijk helder :) Inderdaad.. met 500W voeding, dus dan is de prijs in princiepe niet echt hoger, maar wel een mooiere kast :D Ik zal erover nadenken :)

Je zou dan tegen die tijd aan een andere geluidskaart kunnen denken, maar alleen als je echt zoveel gaat uitgeven. Je bent dus wel een audiofiel te nomen?
hmm... audiofiel is misschien een beetje teveel van het goede, naar mijn mening waren dat mensen die stroom willen verbruiken voor 1% betere kwaliteit geluid :)
Ik wil gewoon kunnen genieten van de muziek, voornamelijk bij films en muziek via de pc. Het budget is misschin hoog, maar dan weet ik zeker dat ik ervan kan genieten :p

nog even de Mugen 2-versie B komt uit. Deze kan op socket 1156.
wellicht de moeite wel waard om op te wachten ja :)
Toch vind ik het maar vreemd, dat z'n hoge CPU cooler, de CPU zelf niet beschadigt door alle krachten die deze op de CPU uitoeffend...
Als het mobo normaal in de kast hangt, dan hangt de CPU cooler horizontaal, en zal dus aan de bovenkant van de CPU "trekken" en aan de onderkant op de CPU "drukken" om in de positie te kunnen blijven... toch heeft de CPU hier geen last van? Uiteraard mooi dat het zo is, maar ook wel weer een beetje beangstigend :)

Gegroet,
JBtje

p.s. Jarig!!!!! Voor iedereen een stukje karnemelkcake!

Daarom dat er aan de achterkant van het moederbord een backplate (of hoe heet dat) moet worden bevestigd.

Linkje naar winkelmandje!

De versie B voor de 1156 socket is ondertussen uit, en het geld komt binnenkort binnen :)

€831,- = €700,- right? dus ik zit niet over het budget heen... Vraag is alleen nog of ik die 2e 1 TB hdd nodig ga hebben, omdat ik een backup van de belangrijke files op m'n laptop heb staan... dus wat dat betreft denk ik dat ik hem maar ga schappen :)

Iemand nog opmerkingen over de samenstelling voor ik deze koop ???

M.v.g.
Jeffrey!

Linkje naar winkelmandje!

De versie B voor de 1156 socket is ondertussen uit, en het geld komt binnenkort binnen :)

€831,- = €700,- right? dus ik zit niet over het budget heen... Vraag is alleen nog of ik die 2e 1 TB hdd nodig ga hebben, omdat ik een backup van de belangrijke files op m'n laptop heb staan... dus wat dat betreft denk ik dat ik hem maar ga schappen :)

Iemand nog opmerkingen over de samenstelling voor ik deze koop ???

M.v.g.
Jeffrey!

Je zei net dat je geen snelle videokaarft nodig hebt, waarom neem je dan 5750 1GB? Wil je eigenlijk DX11 ondersteuning?

HDD - 1 TB vind ik best wel veel (waarschinlijk omdat ik het met 240GB moet doen en alles past nog :D ) Verder zou ik voor WD gaan, maar samsung kan natuurlijk ook.

Processor - niks over te klagen

Geheugen - OCZ zou ik niet de betrouwbaarste merk aleer tijden noemen, ik zou liever voor kingston gaan (als je computer nooit(of zo min mogelijk) kapot mag gaan)

Moederb - niks over te klagen

Voeding - ik geloof niet in ingebouwde (IMO), ik zou voor een losse gaan (bv. corsair)

Lekker systeempje hoor.. persoonlijk zou ik ook voor een WD gaan, maar voor de rest ist perfect.

En ocz behoort tot de minder betrouwbare geheugenkits? Hou toch op man.. vooral als je naar de platinum kits kijkt zijn het goeie geheugenkits!

Wat betreft de voeding.. de antec sonata is bij iedere computerliefhebber bekent en die weten ook dat de voeding die erin zit goed is. Kgeef toe dat een CM 520 watt beter is, maar als je naar de kwaliteit van de kast kijkt en dat je 500 watt voeding er zo bij krijgt is het een goedkope kast.

Je zei net dat je geen snelle videokaarft nodig hebt, waarom neem je dan 5750 1GB? Wil je eigenlijk DX11 ondersteuning?
ben jij bekend met gpgpu?
Nu eens een voorbeeldje hiervan:
http://www.tomshardware.com/news/amd-ati-flash-adobe-gpu,8800.html
(overigens zie ik ook dat de TS wel wat games speelt: dat was ik in de tussentijd ook nog een beetje vergeten...)

HDD - 1 TB vind ik best wel veel (waarschinlijk omdat ik het met 240GB moet doen en alles past nog :D ) Verder zou ik voor WD gaan, maar samsung kan natuurlijk ook.
Waarom voor WD?
Omdat het een ouder merk is qua harde schijven? Of omdat jij dit merk vroeger al kende en samsung niet (voor harde schijven dan)?
Ik heb zeer positieve ervaringen met Samsung. Overigens ook met WD.
Overigens zit ik me net de bedenken dat er met de vorige samsung-serie wel een probleem was. Namelijk Raid-problemen. Nu was dat dus met de F1-serie. Deze wilde weleens snel kapot gaan. Alleen was dit dus al een tijd geleden. Als je dat mee laat beslissen, dan kan ik me voorstellen dat je liever voor WD kiest. Ik ben alleen niet bekend met problemen rond de nieuwe F3-serie. En deze is ook weer niet zo nieuw dat er geen problemen over bekend kunnen zijn.
(kijk: kritiek op een merk mag: geef dan wel aan waarom je beter niet voor het merk X kan kiezen)

Geheugen - OCZ zou ik niet de betrouwbaarste merk aleer tijden noemen, ik zou liever voor kingston gaan (als je computer nooit(of zo min mogelijk) kapot mag gaan)
Waarop baseer je dit? Ook weer omdat je Kingston wat langer kent als geheugenmerk?
Allebei bieden een levenslange garantie aan. Ik heb trouwens al een tijdje computers, maar geheugen gaat echt niet zo snel kapot. Als het al problemen oplevert, dan is het bij het begin al het probleem.

Moederb - niks over te klagen
Geen asus, omdat dit een merk is wat iets langer bekend is als moederbordbouwer? :confused: (gigabyte is trouwens perfect: super merk qua moederborden)

Voeding - ik geloof niet in ingebouwde (IMO), ik zou voor een losse gaan (bv. corsair)
Als hij de kast mooi vind, waarom niet?
Ik heb ervaring met 1 oudere sonata: deze draait al een paar jaar naar alle tevredenheid.
Natuurlijk zijn corsair's kwalitatief wat beter (vooral qua stilte en zuinigheid), maar dat betekent niet dat de voeding uit de antec slecht is.
En dan geloof je niet in ingebouwde... Dat is echt een domme opmerking, het spijt me dat ik het moet zeggen. Immers is gewoon bekend welke voeding in de kast zit.
Dat is de Earthwatts 500:
http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MTIzMQ==
Gewoon een prima voeding.
Nu vind ik het overigens wel jammer dat de kast niet los verkocht wordt. Het is namelijk een erg mooie kast, maar als je een net wat zwaardere voeding wil hebben (in dit geval het probleem niet), dan kan je de kast niet gebruiken. (of je moet de voeding los doorverkopen)
Al hoewel je wel deze hebt: http://azerty.nl/0-1047-196162/antec-sonata-elite-minitower.html maar die is nogal duur.

Laatst bewerkt:
geheugen lijkt me idd geen enkel probleem te gaan geven :)

wat betreft de HDD, ik zie op azerty geen voordeel in de WD t.o.v. de Samsung...
Op hardware.info is dan te vinden dat de totaal score van de samsung F3 op 4583 ligt, terwijl de beste WD op 3846 te vinden is...
Het enige voordeel van de WD t.o.v. de Samsung is het stroomverbruik, dat aanzienlijk lager is, maar wat betreft prestaties is deze ook aanzienlijk lager dan de samsung :)

of zie ik iets over het hoofd?

M.v.g.
Jeffrey

Edit, zie dat het Marsmannetje een tekst heeft doorgestraald :D -> LOL

Overigens zit ik me net de bedenken dat er met de vorige samsung-serie wel een probleem was. Namelijk Raid-problemen. Nu was dat dus met de F1-serie. Deze wilde weleens snel kapot gaan. Alleen was dit dus al een tijd geleden. Als je dat mee laat beslissen, dan kan ik me voorstellen dat je liever voor WD kiest. Ik ben alleen niet bekend met problemen rond de nieuwe F3-serie. En deze is ook weer niet zo nieuw dat er geen problemen over bekend kunnen zijn.
Ja.. mar ik zit erover te denken om toch maar één HDD erin te stoppen, gezien mijn laptop eigenlijk een exacte copie is van mijn PC :D (naja... niet in alle opzichten, maar wel met de belangrijke bestanden!). Dus wat dat betreft is het niet nodig, en zal er vast en zeker geen probleem optreden :D

Laatst bewerkt:
zelf ook nog even bekeken, en idd.. de samsung is sneller. Mijn excuses daarvoor. Ik meende laatst een artikel op tweakers gezien te hebben waarbij de nieuwe WD beter uit de bus kwam, maar daar waren ook andere dingen meegenomen die bij jouw niet van toepassing zijn.

Een prima systeem! kzou em zelf ook wel willen hebben..

Marsmannetje, rustig aan he ;) alleen wel jammer dat dat soort berichten over ocz enzo sommige mensen wel kunnen beinvloeden.

Laatst bewerkt:
zelf ook nog even bekeken, en idd.. de samsung is sneller. Mijn excuses daarvoor. Ik meende laatst een artikel op tweakers gezien te hebben waarbij de nieuwe WD beter uit de bus kwam, maar daar waren ook andere dingen meegenomen die bij jouw niet van toepassing zijn.
Het ligt er ook net aan welke schijven je vergelijkt.
De F3 met de black -> dan wint de de WD Black, maar niet qua energieverbruik en stilte.
De F3 met de Green -> dan wint de WD Green juist met die 2 punten, maar niet op snelheid.
Weet jij welk artikel het was? Ik denk namelijk dat ik het gemist heb, als het een recent artikel was.

Marsmannetje, rustig aan he ;) alleen wel jammer dat dat soort berichten over ocz enzo sommige mensen wel kunnen beinvloeden.

Tja, het is altijd gevaarlijk als je merken onbetrouwbaar noemt, terwijl ze wel betrouwbaar zijn. En tja, ik kom misschien soms een beetje onvriendelijk uit de hoek: ik hoop alleen dat mensen begrijpen dat ik het ook opbouwend bedoel: Ik heb in het verleden ook dit soort discussies van de andere kant gevoerd. Door dat soort discussies wordt je een soort van gedwongen om je posten te onderbouwen. (of in elk geval dat je bij kritiek je posten kan onderbouwen)

De PC is besteld!!! :D
Volgens de site zouden de onderdelen in 2-5 dagen beschikbaar moeten zijn, dus over 2 weken maandag zal ik hem al wel in huis hebben!!!

Ik laat nog van me horen hoe geniaal snel de PC is :D (te weten dat ik nu dus een single core 2.8 GHZ heb :p)

Daarnaast:
marsmannetje en siemenjan HEEEEL erg bedankt voor jullie hulp!!
Zonder jullie hulp had ik zeer zeker een asus mobo, AMD x4, kingston ram en nvidea kaart gekocht! puur omdat ik die merken ken, en de rest niet :love:

Gegroet,
Jeffrey

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan