JB'tje
Gebruiker
- Lid geworden
- 31 mei 2004
Budget
Maximaal 700 euro, geld hoeft niet op, mag wel
Doel
Meerdere doelen:
Games spelen
- Guildwars
- CoD
- UT
"Werk"
- Macromedia Dreamwaver
- MS Virtual Studio
- Photoshop
- Soundmax 3d
en uiteraard het bekijken van nu.nl
Hoe belangrijk is stilte?
Het moet niet een lawaaibak zijn, zoals ik nu heb (met 5 kwalitatief slechte fans erin) maar helemaal stil is ook geen enkele noodzaak toe.
Assemblage
Ga ik zelf doen...
Besturingssysteem
Win 7 (zorg ik zelf voor)
Andere software
Reeds aanwezig
Randapparatuur
Reeds aanwezig.
Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Linkje naar winkelmandje
Reeds zelf zamengestelde PC... echter zal er nog wel het een en ander gewijzigd moeten worden
- Samsung HDD
is deze wel "snel"? is deze goed? betrouwbaar? en maakt die niet te veel lawaai? of is een andere aan te raden. 1 TB leek mij wel een mooie grootte...
Bedoeling is dat op een partitie van deze schijf windows 7 komt te draaien.
- De case
Ik was op zoek naar een mooie case, deze leek me wel wat, van wat ik gevonden had.
Eisen zijn: 2 USB aan de voorkant, en 2 audio ingang+uitgang aan de voorkant.
Wellicht zijn er nog, niet al te dure!, mooiere cases???
- 9800 GT grafische kaart
Voor mijn doen is dit wellicht al een overkill.
Ik gebruik momenteel de 6800 XT (AGP 8x slot!) die tot heden alles uitstekend heeft gedaan...
Aan de ene kant kan er wel een iets mindere grafische kaart in, aan de andere kant is het ook wel weer makkelijk voor het werken met grafische programma's, dat er een goede grafische kaart inzit...
- CPU
Moet gewoon quad core zijn, moet gewoon snel zijn (b.v. 3.0 GHz). Die van 3.2 GHz leek mij een beetje te duur, voor wat je ervoor terugkrijgt...
of is intel een betere optie.. heb momenteel een intel SINGLE! core 2.8 GHZ (koste destijds 80 euro!)
- Geheugen
In hoeverre CL7 sneller is dan CL9?
maar het geheugen is dacht ik een van de belangrijkste oorzaken van een trage pc... vandaar dat ik maar voor CL7 heb gekozen... is dit de meerprijs waard???
- MoBo
Moet DDR3 ondersteunen, moet quad core ondersteunen, moet dual channel hebben (of beter), hoeft geen onboard videokaart te hebben, moet minimaal 4 USB en 4-SATA aansluitingen hebben en een goede onboard geluidskaart. Verder leek mij de WoL (wake on lan) functie wel leuk
- Voeding
Zou werkelijk niet weten wat een goede voeding is, en welke ik dus het beste kan kiezen.
- CPU cooler
Helaas ook geen verstand van
Verder:
De PC zal dagelijks gedurende 7-13 uur gebruikt worden, betrouwbaarheid is dus voor alle componenten zeer belangrijk. De CPU zal niet overgeklocked worden.
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Zodra het komende loonstrookje binnen is, zal ik de PC aanschaffen... (dus tussen nu en een maand zegmaar
Gegroet,
Jeffrey
Maximaal 700 euro, geld hoeft niet op, mag wel

Doel
Meerdere doelen:
Games spelen
- Guildwars
- CoD
- UT
"Werk"
- Macromedia Dreamwaver
- MS Virtual Studio
- Photoshop
- Soundmax 3d
en uiteraard het bekijken van nu.nl
Hoe belangrijk is stilte?
Het moet niet een lawaaibak zijn, zoals ik nu heb (met 5 kwalitatief slechte fans erin) maar helemaal stil is ook geen enkele noodzaak toe.
Assemblage
Ga ik zelf doen...
Besturingssysteem
Win 7 (zorg ik zelf voor)
Andere software
Reeds aanwezig
Randapparatuur
Reeds aanwezig.
Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Linkje naar winkelmandje
Reeds zelf zamengestelde PC... echter zal er nog wel het een en ander gewijzigd moeten worden
- Samsung HDD
is deze wel "snel"? is deze goed? betrouwbaar? en maakt die niet te veel lawaai? of is een andere aan te raden. 1 TB leek mij wel een mooie grootte...
Bedoeling is dat op een partitie van deze schijf windows 7 komt te draaien.
- De case
Ik was op zoek naar een mooie case, deze leek me wel wat, van wat ik gevonden had.
Eisen zijn: 2 USB aan de voorkant, en 2 audio ingang+uitgang aan de voorkant.
Wellicht zijn er nog, niet al te dure!, mooiere cases???
- 9800 GT grafische kaart
Voor mijn doen is dit wellicht al een overkill.
Ik gebruik momenteel de 6800 XT (AGP 8x slot!) die tot heden alles uitstekend heeft gedaan...
Aan de ene kant kan er wel een iets mindere grafische kaart in, aan de andere kant is het ook wel weer makkelijk voor het werken met grafische programma's, dat er een goede grafische kaart inzit...
- CPU
Moet gewoon quad core zijn, moet gewoon snel zijn (b.v. 3.0 GHz). Die van 3.2 GHz leek mij een beetje te duur, voor wat je ervoor terugkrijgt...
of is intel een betere optie.. heb momenteel een intel SINGLE! core 2.8 GHZ (koste destijds 80 euro!)
- Geheugen
In hoeverre CL7 sneller is dan CL9?
maar het geheugen is dacht ik een van de belangrijkste oorzaken van een trage pc... vandaar dat ik maar voor CL7 heb gekozen... is dit de meerprijs waard???
- MoBo
Moet DDR3 ondersteunen, moet quad core ondersteunen, moet dual channel hebben (of beter), hoeft geen onboard videokaart te hebben, moet minimaal 4 USB en 4-SATA aansluitingen hebben en een goede onboard geluidskaart. Verder leek mij de WoL (wake on lan) functie wel leuk

- Voeding
Zou werkelijk niet weten wat een goede voeding is, en welke ik dus het beste kan kiezen.
- CPU cooler
Helaas ook geen verstand van

Verder:
De PC zal dagelijks gedurende 7-13 uur gebruikt worden, betrouwbaarheid is dus voor alle componenten zeer belangrijk. De CPU zal niet overgeklocked worden.
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Zodra het komende loonstrookje binnen is, zal ik de PC aanschaffen... (dus tussen nu en een maand zegmaar

Gegroet,
Jeffrey
Laatst bewerkt: