• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werk uren met overtijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

StevenLa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2011
Berichten
3
Ben nu al een hele dag bezig met te zoeken maar ik lijk maar niet de juiste formule te vinden. Ben momenteel in australia aan het werken, en hier serieus wat overuren aan het kloppen, en had daar graag een excel bestandje van, zodat ik kan bijhouden hoeveel ik verdien.

Alles gaat goed, heb alleen een probleem met het volgende.

De eerste 8 uur wordt normal time betaald, volgende 2 aan x1.5 en dan de rest aan x2.

Ik werk dus soms 12 uurs per dag, nu had ik graag het volgende gehad:

Een kolom met de totale gewerkte uren, dat heb ik, dat is G5 met de volgende formule:
=SOM(C5;-B5)*24. C5 is het beginuur, B5 is wnn ik stop. Dat werkt voor mij al :)

Maar nu had ik graag een kolom met x1, x1.5 en x2 gehad. x1 heb ik gevonden, dat is cel D4 => =ALS(G5>8;8;G5)

Maar ik kreeg x1.5 maar niet ingevuld. Ik heb momenteel dit =ALS(8<G5>12;G5-D5;0). Dat werkt, enkel weet ik niet hoe ik deze regel een maximum kan geven van 2. Want na 2 uurs schakel ik over op x2.

Voor x2 heb ik =ALS(G5>10;G5-(D5+E5);""). Maar aangezien mijn x1.5 soms op 3 staat, krijg ik altijd een nul :s

Als ik daar al een antwoord op krijg ben ik een gelukkig man!
 
Heb een en ander in een voorbeeldje gestopt.

Succes, Cobbe
 

Bijlagen

  • Overuren.xlsx
    9 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt:
Cobbe heeft het al maar hier nog wat anders.

Aantal gewerkte uren is in B6

x1 uren: =IF(B6>8,8,B6)
x1.5 uren: =IF(B6<8,"",IF(AND(B6>8,B6>=10),2,B6-8))
x2 uren: =IF(B6>10,B6-10,"")

Ik heb wel decimale uren/tijdsverschillen gebruikt.
 
Allebei nen dikke merci!! Het werkt beide! Heb wel voor jolivanes zijn formule gegaan, want had graag niks gezien ipv 0.0 als er niet gewerkt wordt. Maar ook thx aan jou cobbe!
 
Graag de vraag nog op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan