Werk uren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Seco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Seco

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2007
hey,

ik moet voor een opdracht een database maken voor een super markt, ik moet een personeel kunnen aan- en afmelden door het tikken van hun personeels ID.
ik moet dus bijvoorbeeld door het intypen van personeeldID 1 aangemeld staan en en door het opnieuw intikken van de ID nummer afgemeld staan maar dat moet ook ergens gezien worden in een raport/formulier. dus eigenlijk moet te dijd er tussen ( afmeldtijd - aanmeldtijd = gewerkte uren )worden opgeslagen maar heb geenn idee hoe dat moet. kan iemand mij misschien helpen of enige tips of site waa rik ht kan vinden ?

alvast bedankt=)

PS: ik werk met access 2003

Laatst bewerkt:
Datediff

Met datediff kan je verschil in tijd weergeven.
Probeer ff in je immeditate window (ctrl-g)
Code:
? datediff("n", "08:30","17:45") / 60
9,25
Het resultaat is het aantal uren gewerkt tussen half negen en kwart voor zes.

Enjoy!

Met datediff kan je verschil in tijd weergeven.
Probeer ff in je immeditate window (ctrl-g)
Code:
? datediff("n", "08:30","17:45") / 60
9,25
Het resultaat is het aantal uren gewerkt tussen half negen en kwart voor zes.

Enjoy!

en hoe kom jij aan de 08.30 want ik moet dat namelijk hebben door het intypen van de persooneelID om 08.30 dan moe tik aangemeld staan en moet de tijd doortikken tot ik het nogmaals invoer dan moet het weer stil gezet worden en moet de 9.25 gewerkte uren ook opgeslagen zijn..

maar ik zal hier misschien wel genoeg aan hebben ik zal er ff naar moeten zoeken:)

bedankt

Ik duw je alleen maar in een richting. Of je er wat aan hebt en of het de goede richting is mag jij zeggen.

Als er nog iets gewenst is hoor ik het wel.

kan je me miss ook vertellen wat ik precies moet doen.. of ik een tabel of query meot aanmaken want dit heb ik eerder nooit gemaakt.

????

Je zit in het Access forum, dus je hebt goed gegokt. Je moet een tabel aanmaken met medewerkers en een tabel waarin je opslaat wie wanneer aanwezig is gemeld.
De medewerker tabel kan bestaan uit Naam en MedewerkerID
De log tabel kan bestaan uit MedewerkerID, InlogTijd, UitlogTijd

Als je nog problemen hebt, hoor ik het wel. Ik neem aan dat je weet welke richting je op wilt anders was je niet aangekomen op dit forum. Met kleine problemen wil ik wel helpen, ook als het er veel zijn. De applicatie maak ik niet voor je dat moet je zelf doen.

Succes!

Je zit in het Access forum, dus je hebt goed gegokt. Je moet een tabel aanmaken met medewerkers en een tabel waarin je opslaat wie wanneer aanwezig is gemeld.
De medewerker tabel kan bestaan uit Naam en MedewerkerID
De log tabel kan bestaan uit MedewerkerID, InlogTijd, UitlogTijd

Als je nog problemen hebt, hoor ik het wel. Ik neem aan dat je weet welke richting je op wilt anders was je niet aangekomen op dit forum. Met kleine problemen wil ik wel helpen, ook als het er veel zijn. De applicatie maak ik niet voor je dat moet je zelf doen.

Succes!

ik snap wat je bedoeld maar als ik een inlogTijd en een uitlogTijd aanmaak.. hoe moet ik er voor zorgen dat de tijd er automatish in komt.. want dat moe ik nou juist maken..

mijn database laat ik nie maken:) anders leer ik niets maar zou wel graag willen weten hoe het ter werk gaat.

Met SQL kan je gegevens in je tabel opslaan. Er zijn ook wel andere manieren. Dit is er één.
Code:
currentdb.execute "insert into tabel (veld1, veld2) values ('10','Aap')"
Of met variabelen:
Code:
currentdb.execute "insert into tabel (veld1, veld2) values ('" & strVeld1 & "','" & strVeld2 & "')"

Enjoy!

Met SQL kan je gegevens in je tabel opslaan. Er zijn ook wel andere manieren. Dit is er één.
Code:
currentdb.execute "insert into tabel (veld1, veld2) values ('10','Aap')"
Of met variabelen:
Code:
currentdb.execute "insert into tabel (veld1, veld2) values ('" & strVeld1 & "','" & strVeld2 & "')"

Enjoy!

dus ik moet een tabel aanmaken met 2 velden: veld1 en veld2
en waar type ik dat code in? achter mn knop?

Ja, precies! Zie je wel dat het niet moeilijk is?

jah ik begrijpongeveer wat je bedoeld.. maar jammer genoeg zegt mijn access leeraar dat ik er niks aanhebt =S
maar ik zal ht proberen en verder uitzoeken

thnx!

...

ik hebhet gedaan:)
dit is mijn code

DoCmd.FindRecord "(hier kan de naam of gewoon zo laten )", , True, , True
CurrentDb.Execute "insert into tblTijd (beginTijd, eindTijd) values ('" & strVeld1 & "','" & strVeld2 & "')"
Screen.PreviousControl.SetFocus

hij plaats de record wel maar jammer genoeg zijn ze wel leeg... hoe krijg ik de tijde erin?:)

Paar dingen. Datum en tijd is altijd waardelos om op te slaan. Afhankelijk van je regional setting wordt de tijd Amerikaans "mm-dd-yyyy" en Nederlands "dd-mm-yyyy". Waardeloos als 1 april wordt opgeslagen als 4 januari. Maar dat is met datums. Die sla je op door ze tussen "#" te zetten.
Dat wordt dus
Code:
CurrentDb.Execute "insert into tblTijd (beginTijd, eindTijd) values (#" & strVeld1 & "#, #" & strVeld2 & "#)"
Dit geld voor datum. Tijden weet ik eigenlijk niet. Probeer eens wat.

.

ik heb de datum nie nodig... ik moet alleen de tijd registreren

mijn code is:

DoCmd.FindRecord "(hier kan de naam of gewoon zo laten )", , True, , True
CurrentDb.Execute "insert into tblTijd (beginTijd, eindTijd) values ('" & strVeld1 & "','" & strVeld2 & "')"
Screen.PreviousControl.SetFocus

hiermee kan je op je knop klikken en je krijgt er een record bij maar die wordt dan leeg toegevoegd en in plaats van een lege record heb ik een record nodig die de tijd bevat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan