• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkbalk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
In eerder versies as het mogelijk om zelf een werkbalk te ontwikkelen.

Nu gebruik ik Excel 2010, maar kan het hier niet vinden.

Is dit wel in deze Excel versie mogelijk?

Boerman

Wat bedoel je met een werkbalk maken?
In 2010 heb je bovenaan het lint een knopje staan werkbalk snelle toegang.
Als je daar op klikt klapt het open en kan je kiezen voor meer opdrachten

Als je bedoeld dat je zelf menu's en keuzes aan het lint wilt toevoegen dan klopt dat. Sinds Excel 2007 zit dat lint erin en werkt het dus totaal anders dan in Office 2003 en lager. Voor het lint moet je met XML werken. E.e.a. staat hier uitgelegd:
http://www.rondebruin.nl/win/s2/win001.htm

Laatst bewerkt:
In 2003 kon jezelf een werkbalk maken en hierin zelf knoppen toevoegen. Begrijp ik het goed dat het nu in 2007 en hoger niet meer mogelijk is?

Dat kan wel, maar het werkt op een totaal ander manier, omdat het menu vanaf 2007 totaal anders is. Menu's van Excel 2003 en lager zijn niet compatible met Excel 2007 en hoger. Hoe je dat wel kan doen staat beschreven in de link waar ik naar verwees.

Als je dat nog nooit hebt gedaan kan het erg lastig zijn, dus als je ermee vast loopt dan laat het maar weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan