Werkbalk verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo, hoe ik de werkbalk op het bureablad kan verwijderen? Ik maak er geen gebruik van en kan nu mijn pictogrammen niet helemaal naar rechts plaatsen. Iemand een idee?

Ik denk dat je de sitde bar bedoelt.

Die verwjder door op rechts te klikken op het pictogram van de sidebar in de systray, rechts op de taakbalk (die beneden in je beeld staat) vlak naast de klok.

selecteer eigenschappen en vervolgens haal je hetvinkje weg bij sidebar starten als windows wordt gestart, toepassen, ok en klaar

mvg leo

Rechts op start klikken eigenschappen kiezen,daar vinkje weg halen van de taakbalk

Taakbalk is de balk onderin het scherm, die wil ik behouden. Ik heb geen icoontje rechtsonder van de sidebar......... Wat nu?

misschien moet je eerst op het pijltje < naar links klikken, dan komen pictogrammetjes te voorschijn

en anders >
configuratiescherm > eigenschappen van windows sidebar (bij vormgeving aanpasen aan persoonlijk voorkeur)

Daar kan je hem helaas niet verwijderen alleen aan passen!

bovenste optie, sidebar starten als windows start....
Vinkje weg en de sidebar wordty volgende keer niet meer gestart.
Inderdaad niet verwijderd, maar je hebt er dan geen last meer van.
Rechtsklikken op de sidebar >eigenschappen brengt je daar ook...

Hallo, dit heb ik allemal gevonden en hij is nu inderdaad weg mar ik kan mijn pictogrammen nog steeds niet helemaal naar rechts zetten. Alsof er wel ruimte gereserveerd wordt voor de sidebar. Maar hier is dus niets aan te doen of is er nog een andere optie?

hee dat verbaasd me..
Dat lijkt me ook niet gebuikelijk.
Bij mijn vista laptop kan ik wel gewoon pictogrammen op die plaats kwijt, wanneer de sidebar uit is.
Ik kan over zo snel niets over vinden, maar ik zal eens verder kijken.
De sidebar helamaal verwjderen, kan helaas niet.
Daar komt (of is vast) een programmaatje voor, maar op dit momenet is dat er niet (voor zover ik weet dan)

mvg leo

Nou ik ga vanavond wel weer even kijken, zit op mijn werk nu :). Als ik daar een pictogram neer wil zetten opent ie uatomatisch de sidebar of werkbalk of hoe het ook heet!

Het heet toch echt werkbalk! Sidebar is weg nu maar als ik bijv. een pictogram van een snelkoppeling naar een programma daar neer zet springt ie terug. Als ik een snelkoppeling van een map daar neer zet opent ie een balk met alle submappen.(zie bijlage) En als ik rechtermuisknop doe kan ik o.a. kizen voor werkbalk sluiten Hoe krijg ik dit weg zodat ik mijn pictogrammen helemaal naar rechts kan zetten?

Bijlagen

• 2008-05-26_204042.jpg
    2008-05-26_204042.jpg
    71,3 KB · Weergaven: 70
Laatst bewerkt:
Oké
Dat is een werkbalk, die staat daar niet standaard.
Even rechtskliken op de taakbalk onderin voor het context menu
Daar zie je bovenin werkbalken staan, als je daar op klikt zie je de werkbalken die actief zijn.
Haal alle vinkjes weg (eventueel behalve snelstarten en taalbalk als je die behouden wil)
De werkbalk moet nu verdwenen zijn en je pictogrammen kunnen daar weer heen.

Je kunt de werkbalk ook verslepen naar boven als je deze toch handing vindt.
Dan moet in het eerder genoemde context menu geen vinkje staan voor taakbalk vergrendelen.

Er staat alleen een vinkje bij snel starten maar als ik de snelkoppeling zoals in de bijlage helemaal rechts zet is het er nog steeds! Snap er helemaal niks meer van!

Als ik een goed naar die mappen kijk, lijkt het me een balk die bij een van je download programma's hoort.
Misschien bitcomet.
Krijg je een menu als rechtsklikt op de balk zelf?

Nee dit is gewoon een map die ik zelf aangemaakt heb. Als ik de snelkoppeling van mijn externe harde schijf er heen sleep zie ik de mappen die daar in staan. En ja ik krijg een menu: Beeld. Map openen, Tekst weergeven, Werkbalk sluiten.

Dan sluit ie wel maar kan ik nog steeds niet mijn pictogrammen daar zetten! En als ik een van die snelkopp. naar mappen of schijf er heen plaats komt die balk weer!Kan je zien op het plaatje hoever ze van de kant staan? Moet toch veel meer naar rechts kunnen?

Laatst bewerkt:
Werkbalk is weg!

Nou heel vreemd, ik vond de ruimte tussen de pictogrammen te groot en nadat ik dat had aangepast was de werkbalk opeens weg! Ik weet niet of het daar aan lag maar ik kan in ieder geval de pictogrammen weer helemaal rechts kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan