werkbalk

• Onderwerp starter Onderwerp starter cbul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cbul

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
ik zit me verloren te zoeken hoe ik een eigen werkbalk kan aanmaken in access 2013. Vroeger had ik daar geen probleem mee, maar nu kan ik het toch niet meer terugvinden.
Heb wel al een nieuw lint kunnen aanmaken en configureren, maar echt een werkbalk vind ik niet. Daarna wil ik dan een bepaalde werkbalk in een bepaald formulier publiceren.
Dat weet ik wel nog staan, maar de werkbalk zelf aanmaken lukt me niet

bedankt voor alle hulp !!!

Maar vroeger moest je toch geen extra software installeren om werkbalken toe te voegen of aan te maken. Is dat nu niet meer zo?
Ik heb wel een nieuw lint aangemaakt en kan ik ook gebruiken, maar bij de instellingen van bijvoorbeeld een formulier zit er bijvoorbeeld nog steeds de optie om een bepaalde werkbalk te activeren. Dus dat werkt wel nog, maar effectie hoe de werkbalk moet aangemaakt worden vind ik niet meer terug

Laatst bewerkt:
Via bestand > Opties > Lint Aanpassen
kan je ook de Lint aanpassen

Access gebruikt vanaf 2007 een lint, en geen knoppenbalk

Ja, zoals ik daarnet had toegevoegd aan mijn bericht: een lint aanmaken is voor mij geen probleem, maar een werkbalk wel
en hoe kan je dan het lint ophalen in je formulier, aangezien de optie ook nog kan gebruikt worden bij de properties van een formulier. Idem met de werkbalk?
Hieronder de properties van een formulier en zoals u kan zien is de optie er nog steeds om een werkbalk toe te voegen of een lint toe te voegen
werkbalk2013Access.png

Zal ik deze avond eens grondig bestuderen, zoiets ziet er al beter uit heb ik de indruk. Maar heb eerst nog een andere probleem op te lossen.
Bedankt en ik laat weten of het ok is!

Doe de db er eens bij.

Nou, een werkend exemplaar met de werbalk tabel zou mooi zijn. Uiteraard met dummy gegevens, want het gaat ons niet om de inhoud van je db, maar om de werking. Dus alles dat we nodig hebben om naar e oplossing te kunnen zoeken.

ik had ondertussen een exemplaar doorgestuurd van mijn database, had u al tijd om hier even naar te kijken?
bedankt alvast

Nog niet, moet ik bekennen. Maar ik zal dat vanavond nog proberen.

ik had ondertussen een exemplaar doorgestuurd van mijn database, had u al tijd om hier even naar te kijken?
Dat 'u' zal wel een typefout zijn :). Maar volgens mij zit er geen db in de mail, dus als je het nog een keer wilt proberen, dan graag! En als je hem zipt, moet dat probleemloos kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan