werkbalken/instellingen vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ciska0707

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2004
Op mijn werk zit ik met het volgende probleem:

Er is een computerkamer met 4 pc's en deze ruimte is bedoeld voor oudere mensen.
Iedereen is heel enthousiast, maar het gebeurt heel vaak dat het programma Word "overhoop" ligt, dwz de werkbalken weg, verschoven enz.
Nu is mijn vraag is er een mogelijkheid om alles in word vast te zetten, zodat je niet meer werkbalken kun toevoegen/verwijderen/verschuiven, knoppen weg kunt halen enz. Kortom dat Word blijft zoals dat het is?
:D :D

Ciska

een backup maken,of deze elke dag terug zetten naar een herstelpunt dat wel goed was. dan heeft men geen virus probleem meer progr. die je kwijt bent zouden zijn worden dan weer gevonden, dat zou dan een probleem minder zijn.

Laatst bewerkt:
Een andere mogelijkheid is om Word op te starten met de /a switch. Dit is vrij rigoureus maar misschien in jouw situatie werkbaar. Het start Word iedere keer op met de default instellingen (het werkt dus alleen als je geen of geen belangrijke instellingen hebt gewijzigd, anders ben je net zoveel tijd kwijt met het terugzetten hiervan als je met de werkbalken kwijt was). Enige invoegtoepassingen en/of sjablonen worden niet opgestart mocht dat eerst het geval zijn en normal.dot wordt gelockt.
Een nadeel is wel dat de standaard werkbalken *achter elkaar* staan, in plaats van onder elkaar. Dus dat wordt elke opstart ff slepen. Bekend foutje van Microsoft.

Zie hier het schrijven met verdere uitleg.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;291487

Als je de /a switch verwijdert krijg je gewoon weer je oude instellingen terug trouwens. Dus het is veilig om te proberen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan