• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkbalken niet nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

geroda

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2004
beste

ik heb namelijk een probleem
ik maak af en toe wel iets in excel met veel macro's en formulles maar nu wil ik ook dat het er mooi uit ziet
hoe kan ik zorgen dat die werkbalken nie zichtbaar zijn
ik heb al geprobeerd al de werkbalken te verwijderen maar als ik dan een ander excel document open staan die werkbalken er ook niet meer hoe kan ik zorgen dat alles weg is maar alleen van dit bestand

Alvast bedankt

Geroda,

Je kan het makkelijk oplossen:
macrootje opnemen, en uw scherm op Full-screen zetten... en dit in een auto-open macro.

Maar dit is niet foutloos!!!!
Indien de gebruiker de werkbalken toch terughaalt, terwijl het scherm op fullscreen staat, zal de macro niet meer werken (Bij mensen die dit trucje hebben uitgehaald)

En dan heb je nog de moeilijke methode:

Je slaat bij het openen van je bestand alle werkbalken op in het geheugen... (Hun status), en je plaatst deze werkbalken terug bij het sluiten van het bestand.

En nu even een waarschuwing: Blijf van de instellingen van Excel af op andermans computer!!!!

Je mag er van overtuigd zijn dat uw gebruikers gaan beginnen prutsen, en daardoor hun werkbalken definitief kwijtspelen (Enkel terug te halen indien ze voldoende van VBA kennen)

Ik had vroeger op mijn website een volledige uitleg staan hoe deze werkbalken mooi te laten verdwijnen, en de originele instellingen achteraf terug te plaatsen. Ik heb dit deel van mijn website verwijderd, om problemen te voorkomen.

Luc

alvast bedankt voor de hulp :thumb:

maar ik heb nog een probleem de werkbalken blijf weg bij een ander document

ik heb dus macro gemaakt dat alles verdwijnt bij start up:thumb: dat werk perfect

maar als ik dan dit NIET opsla zijn de werkbalken ook weg kun je ook een macro maken bij het afsluiten dat hij alle balken terugzet kan dit??

alvast bedankt

Dat zijn nu net de problemen waarover ik het had!
Je knoeit aan de instellingen... alles wordt niet origineel terug gezet... en de gebruiker heeft de problemen :(

Ga naar mijn website:

http://users.skynet.be/onderland/Excel.htm#Downloads

Haal het bestand:

Instellingen herstellen op...

En met een van die knoppen die je daar vind, krijg je je werkbalken terug.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan