werkbestand Word + geheugen bijna vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

EagleHunter

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Hallo,

Ik kan dit probleem niet terugvinden in de database;

Ik heb een Word-bestand met redelijk wat foto's. Ik probeer een brochure te maken.
Als ik nu nog een foto wil vervangen, toevoegen of als ik het bestand wil printen in PDF krijg ik de melding:

Het werkbestand van Word en het geheugen zijn bijna vol. Sla uw werk op.

Hoewel de brochure klaar is, wil ik deze graag in PDF omzetten. Maar alles loopt een beetje vast. Word wil niet meer afsluiten en knippert in de taakbalk.

Ik vond bij Microsoft dit:
The files that you are attempting to open or edit are very large. The default internal cache size of Word is 64 kilobytes (KB). By opening or editing very large documents, you can generate large temporary files that may tax the internal cache. This behavior can occur especially when you are working with multiple documents and using features such as Autocorrect and Print Layout

met als oplossing:
Increase Word's internal cache size by using the RegistryOptions macro in the Support9.dot file. The RegistryOptions macro can be used to modify Word settings that are stored in the Windows registry, including the size of the Word file cache.

Maar hier knoop ik geen touw aan vast.
Wie kan mij dit in normaal Nederlands uitleggen?

HelpMij.AUB

Welke versie van Word gebruik je?

De cache van Word 2003 kan je in het register ophogen.
Hiervoor start je regedit (windowskey + R en dan regedit intypen), vervolgens ga je naar
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Word\Options]

In het rechterscherm staat dan een waarde "CACHESIZE" die je kan ophogen door er op te dubbelklikken.
Vervolgens voer je bijv. 128 of 256 in om te kijken of dat het probleem oplost (maximum is 1024KB).

Voor Word 2007 zou ik het helaas op dit moment niet weten, daar maak ik geen gebruik van.

Ja, hoor; dat heb ik weer: 10.0 nergens te vinden. 9.0, 11.0 en 12.0 wel, maar daar staat bij options nergens cachsize.

Zie bijlage; waar staat CACHESIZE volgens jou?

Bij voorbaat dank voor je antwoord.

Bijlagen

• Cachesize.JPG
    Cachesize.JPG
    28 KB · Weergaven: 32
even een kick

Ja, hoor; dat heb ik weer: 10.0 nergens te vinden. 9.0, 11.0 en 12.0 wel, maar daar staat bij options nergens cachsize.

Zie bijlage; waar staat CACHESIZE volgens jou?

Bij voorbaat dank voor je antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan