• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad als PDF opslaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter ewh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ewh

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
wie kan even helpen, kom er niet uit
we willen een werkblad ( alleen het deel A1:H55) als PDF opslaan in de map c:/weeklijsten
de bestandsnaam moet de waarde zijn in cel C2 & C1

Laatst bewerkt:
Probeer het maar eens uit.
Code:
Sub hsv()
With Sheets("blad1")
 .Range("a1:h55").ExportAsFixedFormat 0, "c:\weeklijsten\" & .Range("c2") & .Range("c1") & ".pdf" ', , , , , , -1
End With
End Sub

HSV

ik was helemaal blij met je snelle antwoordt , maar helaas ik krijg een foutcode ( eigenschap of methode wordt niet ondersteund ....)

op deze regel .Range("A1:H55").ExportAsFixedFormat 0, "C:\weeklijsten" & .Range("c2") & .Range("c1") & ".pdf" ', , , , , , -1

wel heb ik de naam verandert van het tab blad ( "Blad1") in de naam van het tab blad

is het ook mogelijk dat het huidigeblad ( ipv een tab bald te benoemen ) anders moet ik de code 20 keer plaatsen

Laatst bewerkt:
Werk je met Excel ouder dan 2007?

Dan werkt het helaas niet, en moet je op zoek naar een pdf-printer code.
Helaas ga ik die niet meer maken daar er veel dingen fout gaan en dit misschien wel eens een ellenlang draadje kan worden.

Zoek er maar eens op.

HSV nog een vraagje
is het dan mogelijk om A1:H55 te selecteren en dan het huidige werkblad als een excelsheet te saven in de dir c:\weeklijsten
zonder dat de VBA code mee gekopieert wordt?

bv.
Code:
Sub hsv()
Dim snw As Long
With Application
      .ScreenUpdating = False
      .DisplayAlerts = False
snw = .SheetsInNewWorkbook
      .SheetsInNewWorkbook = 1
Workbooks.Add
    With ActiveWorkbook
      ThisWorkbook.ActiveSheet.Range("a1:h55").Copy .Sheets(1).Range("a1")
      .SaveAs "[COLOR=#3E3E3E]c:\weeklijsten[/COLOR]\" & Format(Now, "dd-mm-yy h_mm_ss"), 51
    End With
       .SheetsInNewWorkbook = snw
       .DisplayAlerts = True
  End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan