• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindy B.

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2002
Hallo,

Voor een aantal gebruikers heb ik een standaard werkblad gemaakt met hierin allerlei beveiligingen d.m.v. een wachtwoord.
Het is de bedoeling dat de gebruikers dit werkblad wekelijks kopiëren, en de gegevens van de betreffende week hierin kopiëren.
Door alle beveiligingen zouden fouten uitgesloten moeten zijn.

Maar wat gebeurt er...een aantal gebruikers kopiëren het werkblad door op het vierkantje te staan tussen cel A en 1, en doen "plakken" in een leeg werkblad.
De beveiligingen zijn hierdoor opgeheven.

Hoe kan ik voorkomen dat gebruikers het werkblad op deze manier kopiëren?
Via de gebruikelijke manier (rechts klikken op het werkblad naam), gaat het wel goed.

Groetjes,
Cindy

Je kan eventueel de rij en kolom koppen verbergen zodat deze ook achter je beveiliging komen!
Ga naar Extra/opties en vink hier het rij en kolomkoppen vinkje weg.

Groet,
Ferenc

Laatst bewerkt:
Tja, dat wordt lastig.
Die beveiligingen zitten nl. op berekende cellen, die dus wel getoond moeten worden, maar niet gewijzigd mogen worden, want dan is de berekening eruit.
Ik kan ze dus niet verbergen.

groetjes,
Cindy

Ik zou eens kijken bij Extra > Beveiliging en naar wat je toelaat aan de gebruikers. Als je bv. niet toelaat dat ze "locked cells" selecteren, dan kunnen ze volgens mij niet meer heel het tabblad selecteren. 'k Kan verkeerd zijn, en hangt ook af van wat / hoe jij je werk beveiligd hebt.

Wigi

Dat klinkt positief!
Maarre..waar vind ik die mogelijkheid?

Via Extra - beveiliging kom ik niks tegen over "locked cells". Hierbij staat alleen maar wat je wilt beveiligen:
Inhoud
Objecten
Scenario's

Deze 3 heb ik allen aangevinkt.

Welke Excel versie heb je? (Al ben ik helemaal niet thuis in dit soort van zaken. :()

Wat ik zei werkt bij Excel 2002.

Ik zou zeggen: ga eens alle mogelijkheden na bij Extra > Beveiliging en probeer daar iets te vinden.

Of upgraden natuurlijk.

Wigi

Dat zal het zijn dan...thuis heb ik ook een hogere versie dus daar zal ik het eens bekijken.
In elk geval bedankt voor je snelle reactie!

Kun je niet een macro opnemen met opslaan als functie? Dat houdt wil in dat de formules voorgeprogrammeerd moeten zijn. Dan kunnen de werknemers hem opslaan onder een andere naam. Heb ik ook gedaan met mijn formulier. Werkt prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan