• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

k.tseeg

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2006
Ik wil d.m.v. een macro een werkblad kopieeren, maar de naam is steeds anders. Wel begint het werkblad altijd met een A of een B. Dus bv. "A_398AS of B_ 204KL. Dus wat na de underscore komt is uniek. Ik heb het geprobeerd met wildcharts (A_******* of A_?????) maar dat lijkt in een macro niet te werken. Kan iemand me helpen?
Gr Frank

Hoi Frank,

Gebruik onderstaande regels eens in je macro:

Dim werkbladnaam As String

Sheets("jouw werkblad1").Select
werkbladnaam = InputBox("Naam van kopie", "Welke naam moet het kopie krijgen?", "A_")

Zo kun je zelf de naam bepalen door een inputbox.

succes,
RIchard

Hoi Richard, bedankt voor je reactie. HElaas krijg ik het niet voor elkaar. Misschien was ik wat te onduidelijk; Ik heb een sheet en die heet A_123. Ik wil met een macro deze kopieeeren naar een sheet met de naam Q_234. De volgende keer heb ik een sheet die het A_456 (ander werkboek) en die wil ik kopieeren en ook de naam Q_234 geven.
Ik hoop dat e.e.a duidelijk is en ik nog een reactie van je kan krijgen.
Gr Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan