• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt er inderdaad op dat bij het "inladen" van de namen de listbox een ander formaat aanneemt. Waar dit door komt weet ik niet met een kleine aanpassing in de code kan je de grootte wel "hard" maken.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Dim x As Integer
'Deze macro is geschreven door Zapatr
x = 2
With Sheets("Persoonlijsten")
    Do Until .Cells(2, x) = 0
        .ListBox1.AddItem .Cells(2, x).Value
        x = x + 15
    Loop
    .ListBox1.ListIndex = 0
    With .ListBox1
        .Height = 220 'stel hier de vaste hoogte in
        .Width = 155 'stel hier de vaste breedte in
    End With
End With
End Sub
 
Die toevoeging in de macro is niet nodig, er is een veel eenvoudiger oplossing:
Stel in de eigenschappen van de listbox bij "IntegralHeight" de waarde in op "False".
 
En bij nog een paar keer achter elkaar opslaan wordt die wel heel klein.
Als ik in het begin nog een kolom wil invoegen (kolom A wordt dan kolom B) wat moet dan aan de code veranderen
 
1. Heb je gedaan wat ik schreef, nl. de "IntegralHeight" ingesteld op False? Ik denk van niet.
2. Met welke versie van Excel werk je?
Als je een kolom toevoegt dan begint je tabel niet in kolom 2 maar in kolom 3. Dus overal waar naar kolom 2 wordt verwezen (en dat is maar op een paar plaatsen), verander je 2 in 3. Daar hoef je geen vba voor te kennen, dat is gewoon de regels in de macro nalopen.
We zitten nu aan bericht 24 in dit topic Jantje, het wordt tijd dat we er een eind aan breien. Het forum is bedoeld om mensen op weg te helpen, daarna wordt eigen inbreng verwacht. Dat op weg helpen is nu ruimschoots gebeurd lijkt mij.
 
Die toevoeging in de macro is niet nodig, er is een veel eenvoudiger oplossing:
Stel in de eigenschappen van de listbox bij "IntegralHeight" de waarde in op "False".

Ik had inderdaad ook verwacht dat het bij eigenschappen zou zitten. Maar deze over het hoofd gezien:eek: Dus vandaar de keuze voor een stukje code.
 
Waarmee dan? upload anders jouw laatste versie waarin je @zapatr 's of mijn suggestie verwerkt hebt.
 
Nu was ik te vlug met schrijven het inderdaad op gelost en het werk zelfs het lay-out veranderd
 
Als je dan de complete oplossing wil plaatsen ontdaan natuurlijk van gevoelige info, dan hebben andere vraagstellers er misschien ook wat aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan