• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad kopieren waarden niet automatisch doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janet74

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Beste deskundigen,

Ik heb een rapport gemaakt in excel. Ik wil graag elke week een nieuw blad maken, maar als ik de werkbladen kopieer, neemt de bestand telkens de laatste invoer over.
Ik wil graag het werkblad elke week kopieren zonder dat de formules mee genomen wordt.

Groet,
Janet

janet,
wat je kunt doen is als je het rapport heb ingevuld, opslaan als en dan bestandsnaam als bijvoorbeeld het weeknummer.
het orginele sluit je af en slaat het niet op, zo heb je ook telkens weer een lege rapport.
groetjes Perry

Beste Janet74 ;)

Alles selecteren, kopiëren en speciaal plakken en op waarden klikken en OK.

Zo kopiëer je het werkblad zonder de formules erin.

Groetjes Danny. :thumb:

had je vraag niet goed gelezen,
in excel 2010 kun je het data die je moet bewaren, selecteren.
dat kun je kopieren, en mbij plakken pak je dan alleen waarde, de formules worden dan niet mee gekopieerd.
laat ook even weten met welke versie je van excel je werkt, probeer ik een knopje te maken.

janet,
wat je kunt doen is als je het rapport heb ingevuld, opslaan als en dan bestandsnaam als bijvoorbeeld het weeknummer.
het orginele sluit je af en slaat het niet op, zo heb je ook telkens weer een lege rapport.
groetjes Perry

Hoi Perry
Is inderdaad een idee. Maar ik wil graag meerdere weken bij elkaar in een bestand voegen, zodat bij het uitprinten van een het rapport het gemakkelijker gaat

Beste Janet74 ;)

Alles selecteren, kopiëren en speciaal plakken en op waarden klikken en OK.

Zo kopiëer je het werkblad zonder de formules erin.

Hallo Danny,
Dat klopt, dat heb ik ook geprobeerd, maar mijn rapport heeft een invulveld (die ik niet wil afdrukken) waar grafieken aan gekoppeld zijn. Met speciaal plakken worden deze grafieken niet mee genomen.
Wil ik soms iets wat niet mogelijk is?

Groet,
janet

Beste Janet74 ;)

In je eerste post staat staat er heel wat anders, wat je echt wou !

Voeg eens een voorbeeldbestandje hier toe met je wensen erin en ontdaan van vertrouwelijke informatie.

hoi Janet

maak een nieuwe week aan (haalde formules weg e.d.)
nu kun je hem zo vaak kopiëren als je wil

of begrijp ik je vraag niet

groet sylvester

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan