• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad met combobox opslaan, tekst is weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

marek1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2011
Beste forumleden,

Ik heb het volgende probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb een aantal comboboxen gemaakt (11 st) in blad 1. Waarden worden opgehaald in blad 2. Wanneer de waarde een geheel getal is en het werkblad wordt opgeslagen en daarna opnieuw opengemaakt dan blijft de tekst in de linker kolom ongewijzigd en de waarde blijft ook goed staan. Wanneer de waarde kleiner is dan 1 zoals 0.2 of 0.003 enz. en het werkblad wordt opgeslagen met macro en daarna opnieuw geopend dan is de omschrijving (tekst 5; teks 6 enz.) weg en is dan vervangen door de waarde uit de rechter kolom.
in de bijlage zit een dergelijk macro.

Wie kan mij hiermee helpen?

Bijlagen

Waarom gebruik je comboboxen op je werkblad en werk je niet met validatie lijsten?

Ik ben een calculatie blad aan het bouwen. Deze waarden worden opgehaald uit een lange lijst. Selecteren met een combobox werkt sneller en een combobox koppelt de juiste waarde. Ik kan deze waarde in een berekening gebruiken of deze met een andere waarde overschrijven (vervangen).

Waarom gebruik je comboboxen op je werkblad en werk je niet met validatie lijsten?
Ik ben een calculatie blad aan het bouwen. Deze waarden worden opgehaald uit een lange lijst. Selecteren met een combobox werkt sneller en een combobox koppelt de juiste waarde. Ik kan deze waarde in een berekening gebruiken of deze met een andere waarde overschrijven (vervangen).

marek,

Kijk eens in kolom A de omlijnde cellen.
Dit is een validatie lijst, die werkt net zo snel net zo goed maar is stukken beter te onderhouden.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan