• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad naam uit cel info halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kv41282

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Is het mogelijk om de tekst die ik in cel B1 (bijvoorbeeld “maandag 07-01-2008”) heb gecreerd d.m.v. een formule, ook als werkbladnaam te laten verschijnen?

En is het dan ook mogelijk om dit voor alle (of meerdere) tabbladen toe te passen, zonder dit bij elk tabblad afzondelijk in te stellen?

Ik heb al op een site gevonden dat ik dit het het ThisWorkbook moet plakken

Code:
Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
    If Not Application.Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then Sh.Name = Range("A1").Text
End Sub
Maar ik krijg deze procedure niet in werking. Gaat dat niet d.m.v. “run macro”??

Laatst bewerkt door een moderator:
Gebruik dit:

Code:
On Error Resume Next
If Not Application.Intersect(Target, Range("B1")) Is Nothing Then Sh.Name = Range("B1").Text
On Error Goto 0
End Sub

Wigi

Dat moet ik dus kopieeren in ThisWorkbook?

En hoe krijg ik die code dan running? Want er gebeurt verder niks.
In het "run macro"-dialoogvenster zie ik ook geen enkele macro staan.....

Die code wordt automatisch uitgevoerd als je iets verander in een cel in een tabblad.

Er wordt door de code gecheckt of de cel die wijzigde, B1 is. Indien ja, dan zet het de naam van het tabblad.

Wigi

Ah Cool , hartstikke bedankt!!!!!

Ben ik weer een stapje verder......

Thanx

Het werkt bijna zoals ik het wil. Maak heb het id dat ie maar voor 6 sheets werkt. de eerste 6 sheets hebben inderdaad hun naam gekregen. Maar sheet 7 en groter reageren helemaal nergens meer op.

Hoe komt dit?

Het werkt bijna zoals ik het wil. Maak heb het id dat ie maar voor 6 sheets werkt. de eerste 6 sheets hebben inderdaad hun naam gekregen. Maar sheet 7 en groter reageren helemaal nergens meer op.

Hoe komt dit?

Klopt niet.

Hoe wil je dit tabblad noemen dan?

Ik heb al wat geknutseld en het werkt nu opeens wel.
Ik weet niet precies wat ik verandert heb, maar het werkt nu wel.

Nogmaals bedankt!!!!!!

Beste Wigi,

Het is weer een tijdje geleden, maar ik wil mijn document toch wat verder optimaliseren.

met onderstaande code verandert mijn sheet naam alleen als ik een bevestigende "enter" geef op de cel B1 van een tabblad. De waarde van deze cel B1 komt dan in de tabbladnaam te staan.

Code:
On Error Resume Next
If Not Application.Intersect(Target, Range("B1")) Is Nothing Then Sh.Name = Range("B1").Text
On Error Goto 0
End Sub

MAAR... Nu is het geval dat deze cel zijn waarde haald uit 2 cellen die in sheet "gehele overzicht" staan.

Nu wil graag ik dat alle tabbladnamen meteen veranderen als ik deze 2 cellen verander. kan dit ook ?

Met vriendelijke groet Kim

Verander dan de cellen waar de code naar kijkt, naar die cellen...

Logisch toch, je zet in de code de cel(len) die veranderen. Als het in jouw sheet dan over andere cellen gaat, dan moet de code ook mee veranderen uiteraard.

Ja dat snap ik maar ik krijg het niet voor elkaar.
Omdat ik twee cellen uit een "hoofd" tabblad verander moeten alle tabbladen van naam veranderen.

De tabbladnamen staan wel in de cel B1

De formule is in principe prima. Maar ik wil niet iedere keer een "enter" te hoeven geven in cel B1 om de macro te starten en hiermee alleen de naam van die sheet te veranderen.

Ik geef namelijk aan het begin van de maand al aan in de cellen 'gehele overzicht'!C2 en 'gehele overzicht'!E2 over welk jaar en welke maand het document gaat.
Als ik deze cellen dus invul worden de alle B1-cellen automatisch al voorzien van de desbetreffende datum. Deze datum wil ik dus automatisch ook als tabbladnaam.
Nu wordt met bovenstaande code (in ThisWorkbook) deze tabbladnaam wel gecreerd maar pas op het moment als van dat tabblad cel B1 wordt bevestigd met een druk op de "enter".

Kan deze naamsverandering van alle tabbladen ook al gebeuren als ik het jaartal en de maand invul? Of werkt deze macro alleen maar voor het openstaande tabblad?

Kim

De code uit post # 10 hierboven werkt voor ELK blad, voor ELKE wijziging van eender welke cel.

Je test of die wijziging in B1 gebeurde. Dat kan je nu toch wel wijzigen in C2, niet? :(

Wigi

Ik krijg het nog niet voorelkaar.Er komt dan telkens een foutmelding.

Hang dan het bestand hier bij, hoe kunnen wij anders beoordelen wat je fout doet?

Heb het bestand bij gevoegd. Maar heb al een rode markering in de code in ThisWorkbook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan