• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad niet kunnen aanklikken en formules niet kunnen zien door gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders1983

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2019
Hallo

Ik heb 2 vragen:

In tabblad “Data” heb ik data wat uit een informatiesysteem komt. In het tabblad “overzichten” maak ik overzichten doormiddel van formules met verwijzingen naar tabblad “Data” en een grafiek die er aan gekoppeld is.
Ik wil mensen periodiek overzichten geven in Excel bestanden. Met 1 druk op de knop moeten zij de gewenste gegevens en grafiek kunnen zien van een klant. Hoe zorg ik er voor dat zij dit kunnen zien, zonder dat zijn de formules (met verwijzingen naar het tabblad “Data”)

Hoe zorg ik ervoor dat mensen niet naar het tabblad “Data” kunnen?
Hoe zorg ik ervoor dat een gebruiker niet de formules in het tabblad “overzichten” ziet? De gebruiker moet wel in cel C5 voor een land kunnen kiezen waar hij informatie wil hebben.

Alvast bedankt voor de tips!

Bijlagen

Ik krijg regelmatig een antwoord naar draaitabellen, maar dat zoek ik niet.
Hoe krijg je die 2e bestand zo inelkaar??

Door gebruik te maken van gedefinieerde namen. Wat is het probleem met draaitabellen en het reageren op andere vragen? Wil ik niet, ken ik niet en dan reageer ik maar niet?

Het "probleem" met draaitabellen is dat je snel tot een overzicht komt, maar niet de handelingen naar de uitkomsten. Dat doe ik graag in een formulevorm zodat je ziet hoe je tot een uitkomst komt.

Jammer dat je zo persoonlijk geergerd reageert op een topic waar ik niet op gereageerd heb.

Maar ik begrijp nog steeds niet hoe die bestand in elkaar zit? Het data tabblad is weg en ik zie geen formules, maar de uitkomsten en grafiek veranderen wel?

Jammer dat je zo persoonlijk geergerd reageert op een topic waar ik niet op gereageerd heb.
Maar ik begrijp nog steeds niet hoe die bestand in elkaar zit? Het data tabblad is weg en ik zie geen formules, maar de uitkomsten en grafiek veranderen wel?
Vind je het zelf ook niet een beetje onbeleefd om maar gewoon niet te reageren op iemand die probeert je van dienst te zijn?
En over welk bestand heb je het nu?

Dat doe je door het blad te beveiligen en de Data sheet op verbergen te zetten zoals Edmoor in zijn voorbeeld bestand laat zien
je kunt ook het data sheet op XlSheetVeryHidden zetten zodat hij helemaal niet te zien is als je met de rechtermuisknop op tabblad overzichten
zichtbaar maken klikt.

Bijlagen

Als je toch al niet wil dat mensen formules zien, waarom is een draaitabel dan geen optie? Kan je bovendien direct aan je bron koppelen, heb je helemaal geen werkblad met data nodig.

Bladbeveiliging deed bij mij eerst raar. Ik kon namelijk geen andere landnaam meer aantikken in het landenvakje. Dan kreeg ik het advies om bladbeveiliging op te heffen. Maar dan zie je de formules. Dit blijft voor mij een raadsel hoe dit moet.

Dat van de hidden sheet is ook een interessante tip.

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Kijk in de eigenschappen van een cel die je wilt kunnen wijzigen.
Vink daar in de tab Bescherming de Blokkade uit.
Zet dan de beveiliging op het werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan