• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad omzetten naar formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

TuurInDeVerte

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Berichten
4
Ik heb net een relatief eenvoudige rekenmodule voor prijsberekening gemaakt, gewoon in een excel werkblad. Om de lay-out wat properder te maken ging ik ten rade op het net, en vind heel wat over formulieren (UserForm) in VB(A). Kan je op een eenvoudige manier het werkblad omzetten naar zo'n formulier? Hoe gaat dat dan in zijn werk?

Heb al wat zitten prutsen, maar kan het niet terugvinden. Als ik van nul moet herbeginnen in die VB laat ik het liever zo... ;-)

Alvast bedankt!

Groeten,
Tuur
 
Beste tuur in de verte,

Geef eens een voorbeeldbestandje van wat je wil/ bedoeld.

Groet,
Bas
 
Dag Bas,


Hierbij het bestand die ik in een formulier zou willen gieten...

Alvast bedankt!
Groeten,
Tuur

ps: ik ben (zoals je wel zult merken ;-)) geen kei in Excelformules...
 
TuurInDeVerte (leuke nickname trouwens...), Wat is je verdere bedoeling met het formulier? Op zich is je huidig gekozen methode prima. En wat heb je dan voor ogen met een formulier in VBA?

Groet, Leo
 
Dag Leo,

In eerste instantie zou het heel wat makkelijker werken moest "enter" en de pijltjes de niet in te vullen cellen (alle grijze) overslaan. Het zou ook handig zijn om de uitkomsten/prijzen te kunnen selecteren (beveiligde cellen) en kopi�ren en plakken (in ander document).

Toen ik dit zelf probeerde in VBA, zag ik dat de mogelijkheid bestaat om een (grijs) invulformulier te maken, die toch een stuk properder oogt dan mijn eindresultaat.

Nogmaals, als het niet relatief eenvoudig is om te zetten is dit ook echt niet nodig! Vroeg mij alleen af of dit een mogelijkheid is, een werkblad eenvoudig omzetten naar een dergelijk invulformulier. Aangezien ik hierover niets kan terugvinden vermoed ik van niet?

Groeten,
Tuur
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan