• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad openen na klik op opdrachtknop (met macro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanzzzz

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2012
Hallo iedereen,

Ik heb volgend probleem:

Bij het openen van mijn excelbestand zouden mensen enkel werkblad 1 mogen zien. Werkblad 2 bestaat wel, maar is niet zichtbaar. Enkel wanneer mensen op een opdrachtknop klikken, zullen ze naar werkblad 2 kunnen gaan. Mensen die geen macro accepteren zouden dus niet mogen verder kunnen. Is dit mogelijk? Ik weet dat het kan met een wachtwoord, maar deze optie gebruik ik liever niet.

En hoe zit het met de beveiligingsinstellingen van de macro's? Als ik in het bestand op mijn pc instel 'laag', werken de macro's dan bij iedereen of hangt het af van hun persoonlijke instelling? Ik wil er voor zorgen dat de macro's onmiddellijk werken bij iedereen, dat de gebruiker zelf niet mag kiezen of hij de macro's al dan niet accepteert. Kan dat?

Hartelijk dank op voorhand voor de oplossingen!

Hierbij het bestandje voor versie 2003
Bekijk bijlage 159959

Mensen die de macro niet accepteren komen volgens mij niet op blad2. omdat de macro naar blad2 niet werkt.

Top! Bedankt!!!

Ik heb wel nog een klein probleem. Ik was gisteren ijverig macro's aan het uittesten en daarbij is mijn menumogelijkheid 'extra' grijs geworden. Ik kan er dus niet meer op klikken.
Als ik naar beeld, werkbalken ga, kan ik bvb de ontwerpmodus ook niet meer aanklikken.
Hoe kan ik dit snel oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan