• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad opslaan als PDF op variable lokatie met celverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene2013

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2013
Hallo,

Zie attachment. Het probleem (mijn probleem ) is dat een werkblad als een PDF bestand moet opgeslagen worden. De gebruiker bepaalt waar de bestanden opgeslagen moeten worden. Bijvoorbeeld: c:\documenten\facturen. Dit staat in een Cel. Vervolgens wordt hier een sub map in aangemaakt met als naam het factuurnummer. Aanmaken van de submappen is mij al gelukt.

In deze submap moet nu het desbetreffende werkblad als PDF bestand worden opgeslagen met als naam factuurnummer.pdf.

Factuurnummer staat ook in een CEL.

Je krijgt dus: c:\documenten\facturen\CC32452\CC32452.pdf

Ik wil gebruik maken van de EXCEL optie opslaan als PDF en niet van de PDFCreator.

Alvast bedankt,

Mvr

René

Bijlagen

Zoiets?
Code:
Sub Spaarie()
    With ThisWorkbook.Sheets("Blad2")
        .Copy
        With ActiveWorkbook
            .ExportAsFixedFormat xlTypePDF, .Range("G7").Value
            .Close False
        End With
    End With
End Sub

Zoiets?
Code:
Sub Spaarie()
        .Copy
        With ActiveWorkbook
            .ExportAsFixedFormat xlTypePDF, .Range("G7").Value
            .Close False
        End With
    End With
End Sub

Bedankt voor je snelle reactie, maar ik krijg de foutmelding: Deze eiegenschap of methode wordt niet ondersteund voor dit project.

Excuus
Code:
Sub Spaarie()
        .Copy
        ActiveWorkbook.ExportAsFixedFormat xlTypePDF, .Range("G7").Value
        ActiveWorkbook.Close False
    End With
End Sub

Toppie,

Had ik mijn vraag maar eerder gesteld! Had mij een hoop koffie gescheeld! :) Bedankt!!

Hoi Spaarie,

toch nog een klein vraagje: In je macro heb je "ThisWorkbook.Sheets("Blad2")" staan. Dus dit werkt alleen voor Blad2. Ik heb honderden tabbladen waarvan ik een PDF moet opslaan. Kun je "Blad2" niet veranderen in current sheet ofzo?

Het lijkt mij sterk dat ik zoveel Macro's moet gaan aanpassen!

Alvast bedant voor je reactie.

Mvr

René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan