• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad versturen als plaatje

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Al eerder kreeg ik een oplossing om een excel werkblad om te zetten naar jpg en vervolgens naar Word. Tot voorkort werkte dit heel goed, betreffende stuk ging via diskette's de deur uit. Nu kan iedereen wel zo'n beetje de boel versturen via email.

De vorige vraag staat op:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=211101

Nu wil ik op Blad1 in A1 het emailadres
in A2 het onderwerp
en als het even mogelijk is als optie extra informatie in A3 bijv.: Volgende week met vakantie, groetjes. (Dit laatste zou ik ook nog onderdeel kunnen laten zijn van Blad2)

Vervolgens wil ik van blad2 het gebied A1 tot H35 kopiëren via shift figuur kopiëren deze plakken op Blad3 welke ik dan via Macroknop kan versturen via email met de gegevens van Blad1. (Versturen als jpg heeft het voordeel dat de ontvanger dit niet eenvoudig kan wijzigen)

Als dit een beetje teveel is van het goede, dan even in het kort, Hoe verstuur ik Blad3 via email?

Groet,
deSmid.

Goed hè, ik had deze link laats al bij mijn bladwijzers gezet. Dat is soms handig, vooral als je er dan nog aan denkt ook.

Bedankt, (na je 40ste ga je vergeten).

Groet,
deSmid.

Aan de hand met welke Excel je werkt kun je dit gebruiken :

Selecteer het gebied op het werkblad dat je wilt gaan versturen.
Druk op Shift en op Bewerken menu item,
er staat nu een nieuw item in, nl Afbeelding kopiëren

Kies nu bij Vorm : Als op afdruk en bij
Indeling : Afbeelding
Klik op OK

Nu kun je het overal Plakken.

Nog een site met info :

http://www.exceltip.com/excel_tips/Mail_-_Send_and_Receive_in_VBA/211.html

Misschien kan dit je op weg helpen : zie bijlage

Pierre

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Deze was me bekend, als je mijn vraag goed leest en de link volgt dan zie je dat dit dus niet mijn vraag was.
Goed voor het meedenken in ieder geval bedankt.

Vraag was opgelost voor mij.
Grt,
deSmid. :thumb:

P.S.
De link is ook interessant en heb ik ook maar toegevoegd aan mijn bladwijzers.
Bedankt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan