hallo mede forumleden,
ik weliswaar nieuw hier en dit is mijn eerste topic, maar ik heb al heel wat oplossingen "geleend" voor VBA scripts op dit forum.
Nu loop ik echter tegen iets aan, wat mij op het eerste gezicht vrij eenvoudig leek, maar wat ik toch maar niet voor elkaar krijg.
Mijn probleem is het volgende:
Ik laat een macro een nieuw tabblad maken en de naam daarvoor uit een cel halen.
Dit lukt, ik heb nu een nieuw tabblad met de naam "rekenblad". Hier kopieer een heel reeks getallen naartoe.
Nu wil ik bijvoorbeeld de maximum van een kolom bepalen in het rekenblad en dit weergeven op het kentallenblad
Dit voer ik als volgt in:
Ik wil op het kentallenblad, in cel C4, het resultaat zien van een kolom op het rekenblad.
Maar de naam van het werkblad (rekenblad) wil ik relatief houden, omdat deze in de toekomst voor nieuwe analyses weer kan veranderen.
Maar op moment dat ik van
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=MAX(Rekenblad!R[5]C[5]:R[125]C[5])"
de werkbladverwijzing relatief maak:
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=MAX(" & naam_tabblad2 & "!R[5]C[5]:R[125]C[5])"
Dan werkt de formule niet meer.
Ik krijg de werkbladverwijzing dus niet relatief..
kan iemand me hier mee helpen?
Hoor het graag!
ik weliswaar nieuw hier en dit is mijn eerste topic, maar ik heb al heel wat oplossingen "geleend" voor VBA scripts op dit forum.
Nu loop ik echter tegen iets aan, wat mij op het eerste gezicht vrij eenvoudig leek, maar wat ik toch maar niet voor elkaar krijg.
Mijn probleem is het volgende:
Ik laat een macro een nieuw tabblad maken en de naam daarvoor uit een cel halen.
Code:
naam.tabblad2 = Range("kentallenblad!B2").Text (-> werkblad krijgt nu de naam Rekenblad)
Sheets.Add After:=Sheets(Sheets.Count)
With activesheet
ActiveSheet.Name = [Name.tabblad2]
End With
Dit lukt, ik heb nu een nieuw tabblad met de naam "rekenblad". Hier kopieer een heel reeks getallen naartoe.
Nu wil ik bijvoorbeeld de maximum van een kolom bepalen in het rekenblad en dit weergeven op het kentallenblad
Dit voer ik als volgt in:
Code:
naam_tabblad2= Range ("kentallenblad!B2").Text
Sheets ("kentallenblad").Select
Range ("C4").Select
Range ("C5").Select
Ik wil op het kentallenblad, in cel C4, het resultaat zien van een kolom op het rekenblad.
Maar de naam van het werkblad (rekenblad) wil ik relatief houden, omdat deze in de toekomst voor nieuwe analyses weer kan veranderen.
Maar op moment dat ik van
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=MAX(Rekenblad!R[5]C[5]:R[125]C[5])"
de werkbladverwijzing relatief maak:
Dan werkt de formule niet meer.
Ik krijg de werkbladverwijzing dus niet relatief..
kan iemand me hier mee helpen?
Hoor het graag!