Ik heb een hele grote excel file met heelveel tabbladen. De opbouw van elk werkblad is hetzelfde.
Ik wil een totaal overzicht maken met van elk werkblad een overzicht. Hij moet uit altijd de zelfde kolom G de waarden gaan tellen, dus het aantal 1tje 2 tje tot en met 6jes.
De formule zou dan zijn =AANTAL.ALS('Amer WTB Cal'!$G:$G;1) en dan voor 2 in de volgende kolom =AANTAL.ALS('Amer WTB Cal'!$G:$G;2) enz enz.
Nu wil ik deze formule doortrekken naar onderen en dan in de formule het volgende werkblad in de rij dus: =AANTAL.ALS('Amer WTB Nen'!$G:$G;1) en dan voor 2 in de volgende kolom =AANTAL.ALS('Amer WTB Nen'!$G:$G;2)
Maar als ik dus wil doorvoeren neemt hij wel goed de cijfers en kolommen over, maar ik wil dat hij dan ook het opvolgende tabblad pakt.
Hoe doe je dit? Alvast bedankt,
Ik wil een totaal overzicht maken met van elk werkblad een overzicht. Hij moet uit altijd de zelfde kolom G de waarden gaan tellen, dus het aantal 1tje 2 tje tot en met 6jes.
De formule zou dan zijn =AANTAL.ALS('Amer WTB Cal'!$G:$G;1) en dan voor 2 in de volgende kolom =AANTAL.ALS('Amer WTB Cal'!$G:$G;2) enz enz.
Nu wil ik deze formule doortrekken naar onderen en dan in de formule het volgende werkblad in de rij dus: =AANTAL.ALS('Amer WTB Nen'!$G:$G;1) en dan voor 2 in de volgende kolom =AANTAL.ALS('Amer WTB Nen'!$G:$G;2)
Maar als ik dus wil doorvoeren neemt hij wel goed de cijfers en kolommen over, maar ik wil dat hij dan ook het opvolgende tabblad pakt.
Hoe doe je dit? Alvast bedankt,