• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad-weergave-datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

M.Broere

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
In een behoorlijke werkmap waar al enige jaren mee gewerkt wordt werkt 1 werkblad opeens raar.

De datum kolommen worden weergegeven als sereel getal.
Dit terwijl de celeigenschappen wel goed staan. (In de formulebalk wordt de datum wel goed weergegeven.)

Als het werkblad via alle cellen selecteren gekopieerd wordt naar een leeg werkblad geeft dit de datumvelden wel goed weer.

Echter terugkopieeren lukt wel maar de weergave van het (oude)werkblad blijft hetzelfde.
(omdat de gegevens in dit werkblad gebruikt worden in veel andere werkbladen wil ik het liefst het oude werkblad blijven gebruiken ipv alle verwijzingen aan te passen)

Ik kan niets ontdekken over aangepaste weergaven en er staat niets in visual basic.

Toch moet er in het werkblad iets zijn wat de weergave beinvloed.

Heeft misschien iemand een idee wat dit is ?
:confused:
Heeft iemand hier een idee waar het om kan gaan ?

Wat gebeurt er als je zo'n cel selecteerd, vervolgens op de formulebalk klikt en daarna <enter> geeft? Als het nu is opgelost weet je al wat meer. Maar ik vermoedt dat je geen zin hebt om alle formules zo bijlangs te gaan. Je zou dan in een extra kolom de formule =C2*1 moeten invoeren (ervanuitgaand dat de datum in C2 staat). Nu ziet hij het zeker als getal. Als je dit opmaakt als datum gaat het goed!
Nu kan je nog copy paste as values over de oorspronkelijke data doen.

Succes

Gevonden

Er zit geen ' teken voor de datum in het formulevak als je dat bedoeld.

Zodra ik in het formulevak ga staan wordt de geselecteerde cel opeens als datum weergegeven.

Als ik een kolom tussenvoeg en de formule =c2*1 invoer krijg ik de formule te zien.

Dus kwam ik op het idee dat het werkblad geen waarden maar formules weergeeft.

Dus extra-opties-weergave en het vinkje bij vernsteropties-formules uitgezet en voila daar zijn de data.

Toch bedankt voor het meedenken.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan