Manke
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 dec 2006
In mijn allereerste contact met Wigi zei hij mij “200 bladen in een Excelbestand is veel te veel”. Dat heb ik mij aangetrokken,
dus wil ik er graag wat aan doen.
Het probleem is het volgende:
(zie ook afbeelding zipfile)
Mijn Excelbestand bestaat uit een veelvoud van werkbladen. Zo is er een werkblad Hoofmenu en een aantal werkbladen met Submenu’s. Via de submenu’s kan je naar het betreffende werklblad.alwaar daadwerkelijk berekeningen etc worden gemaakt.
Al met al bestaat het Excel bestand uit zo’n ‘tig werkbladen.
Normaal gesproken heb ik niet altijd alle werkbladen nodig.
Het liefst zou ik willen beginnen met een Excel bestand bestaande uit
een paar werkbladen: hoofdmenu en de submenu’s.
Wanneer ik dan een onderdeel van het submenu aanklik zou een VBA functie moeten starten die een werkblad automatisch aanmaakt (eenmalig),
Een passende naam voor het werkblad maakt en
een link op het nieuwe werkblad plaatst naar het submenu, zodat er altijd tussen het submenu en het werkblad geswitcht kan worden.
Op deze manier wordt het bestand niet groter dan nodig is.
Kan iemand mij op weg helpen? Wigi?

Het probleem is het volgende:
(zie ook afbeelding zipfile)
Mijn Excelbestand bestaat uit een veelvoud van werkbladen. Zo is er een werkblad Hoofmenu en een aantal werkbladen met Submenu’s. Via de submenu’s kan je naar het betreffende werklblad.alwaar daadwerkelijk berekeningen etc worden gemaakt.
Al met al bestaat het Excel bestand uit zo’n ‘tig werkbladen.
Normaal gesproken heb ik niet altijd alle werkbladen nodig.
Het liefst zou ik willen beginnen met een Excel bestand bestaande uit
een paar werkbladen: hoofdmenu en de submenu’s.
Wanneer ik dan een onderdeel van het submenu aanklik zou een VBA functie moeten starten die een werkblad automatisch aanmaakt (eenmalig),
Een passende naam voor het werkblad maakt en
een link op het nieuwe werkblad plaatst naar het submenu, zodat er altijd tussen het submenu en het werkblad geswitcht kan worden.
Op deze manier wordt het bestand niet groter dan nodig is.
Kan iemand mij op weg helpen? Wigi?