• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkbladen en formules probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

flowlex

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2010
Hallo,

Op dit moment ben ik iets aan het uitzoeken betreffende de combinatie werkblad - aanhangende formules en dit volledig kopiëren.

Het volgende is er gaande, in een bestaand werkblad zitten formules verwerkt die allemaal gelinkt zijn aan een werkblad waarin percentages worden berekend. In totaal zijn er 12 werkbladen gekoppeld aan het werkplad die percentages uitrekend.
Maar nu wil ik hier minimaal het dubbele van maken en ieder blad minimaal één keer extra kopiëren (het is een soort kalender). Wanneer ik het blad kopieer met CTRL en dan kopiëren neemt het blad alles mee, behalve de formules die het laatste blad hanteerd voor de percentages.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit wel kan doen zonder alles opnieuw handmatig in te voeren?

Alvast mijn dank!
Lex

Zonder een XLS voorbeeldje komen we niet veel verder.

Hoi Popipipo,

Bedankt voor je reactie.
Helaas kan ik dit blad niet ergens online plaatsen. Dit gezien het een onderdeel is welke ik op mijn werk gebruik.
Is het zonder blad niet mogelijk hierover iets aan te geven?

Alvast mijn dank,
Lex

Kun je niet gebruik maken van copiëren en plakken speciaal-formules?

Cobbe

Lex,

en als je een tabblad in zijn geheel kopieert?

click met rechts op de tabnaam en kies vervolgens voor "Blad verplaatsen of kopiëren..."
wijs de plaats aan waar de kopie moet komen, zet een vinkje voor "Kopie maken" en click op OK.

Je krijgt dan een exacte kopie van het blad met als naam de oorspronkelijke naam + (2)

Je kunt dit blad voor blad doen, maar ook met alle 12 te kopiëren bladen tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan