• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkbladen koppelen nadat er cellen gevuld zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

schou092

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2015
Hallo,

Naast mijn eerdere topic over een zoekfunctie heb ik nog een issue met mijn excel sheet.

Ik heb een sheet met zet 10.000 rijen en 10 kolommen. Gedeeltes van dit werkblad heb ik handmatig gekopieerd naar een 2e en 3e werkblad om bepaalde selecties te hebben. Dit heb ik gedaan middels CTRL C en CTRL V.

Het gevolg is dat die cellen in het 2e en 3e werkblad nu vast zijn en dus geen formules bevatten. Gevolg hiervan is weer dat als ik iets in het 1e werkblad verander dit niet automatisch meeverandert in de cellen in het 2e en 3e werkblad. Immers er staan geen formules in maar harde tekst.

Ik zou dus graag in het 2e en 3e werkblad alsnog formules hebben zonder alles nogmaals door te moeten lopen. Om een indicatie te geven het 1e werkblad heeft dus 10.000 rijen. Het 2e werkblad 1000 en het 3e werkblad 100.

Mijn vraag dus is dit op de een of andere manier nog om te zetten? Heeft iemand een suggestie? Die cellen van het 3e werkblad kan ik nog wel handmatig omzetten maar die 1000 van het 2e werkblad daar zou ik graag een oplossing voor hebben.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr.

Marco

Welk topic, welk bestand? U bent niet de enige die hier vragen stelt? Gezien de vraag zou ik nog twee tabbladen aanmaken:d

Ander problem staat in een ander topic. Gaat over het zoeken naar bepaalde woorden.

In dit topic gaat het dus om cellen die al gekopieerd zijn.

Natuurlijk kan ik 2 nieuwe tabbladen aanmaken maar daar is dus nou net niet wat ik wil. Dit betekent namelijk dat ik van die 10.000 rijen handmatig moet gaan zoeken welke wel en welke niet in dat 2e en 3e tabblad moeten komen. Dat is dus mijn inziens onbegonnen werk. Kijk 10 of 100 rijen zou nog kunnen maar 1000 rijen uit 10.000 is was veel.

Mijn vraag is dus of dit op de een of andere manier automatisch kan.

Bedankt allen.

Marco

Iemand wellicht nog een suggestive hoe dit aan te pakken?

Bedankt.

Marco

Bijgaand een simpel voorbeeld.

Via CTRL C en CTRL V heb ik dus van tabblad1 naar 2 gekopieerd. Vervolgens heb ik in tabblad 2 bepaalde rijen verwijderd. Het gevolg is dus een harde tekst in tabblad 2. Wanneer ik dus een wijziging in tabblad 1 aanbreng gaat dit niet mee in 2.

Ik zou dus graag alsnog formules in tabblad 2 hebben maar weet niet of dit kan.

Het vorbeeld is een erg simpele weergave van de echte sheet. Deze is 10000 rijen in tabblad 1 en 1000 in tabblad 2. Voor de oplossing mag dat hopelijk niet uitmaken.

Alvast bedankt.

Marco

Bekijk bijlage TEST EXCEL 3.xlsx

Uit het voorbeeld kan ik niet opmaken waarom je bepaalde rijen weghaalt op blad2. Heb je al eens gekeken naar het filter dat je kan gebruiken in Excel? Ik zie ook geen formules die eventueel meegenomen moeten worden en dat maakt het er ook niet duidelijker op.

In het voorbeeldje met filter in blad1 dezelfde info als in blad2.

Bijlagen

Ik heb bepaalde regels weg gehaald om een geselecteerde lijst te hebben. Filteren was geen optie omdat er geen waardes in stonden waar ik op kon filteren. Heb de sheet nu aangepast waarbij dat wel kan.

Formules stonden er inderdaad niet in omdat ik die dus niet gebruikte. Het was een harde tekst.

Maar toch dank. Het probleem is welliswaar op een andere manier opgelost.

Bedankt.

Marco

Mooi dat het opgelost is.

Aangezien ik altijd wil leren van dit soort fora, ben ik wel benieuwd naar jouw oplossing. Wil je dat hier delen? Dan hebben anderen en ik er misschien ook wat aan.

Het koppelen is mij niet direct gelukt. Maar mogelijk kan je wel via een omweg een formule inbouwen.

Ik heb in een ander topic gevraagd of ik in het eerste tablad bij een cel een melding kon krijgen als deze in het andere tabblad vermeld staat. Dit kan blijkbaar met verticaal zoeken. Dit is mij inderdaad gelukt. Ik heb dus in het 1e tabblad de meldingen gekregen en heb dit dus nu zo aangepast dat ik kan filteren. Wijzig ik iets in een cel dan heft dat welliswaar allen effect in het eerste tabblad maar daar staan al mijn gegevens al in. Tabblad 2 en 3 zijn in feite alleen filters alleen kon ik die niet direct in het 1e tabblad toepassen. Nu dus wel.

Wellicht dat je met deze manier van zoeken en een hersenspinsel dit ook kan oplossen voor het koppelen. Uiteraard zal je moeten kopieren, knippen en plakken maar wellicht levert dit wel het resultaat op.

De formule die mij is aangedragen voor het verticaal zoeken is

=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B1;Blad2!$A$1:$A$7;1;0));"";"JA")

Nogmaals dank en success.

Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan