• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkbladen op vaste printer in netwerk afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manke

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Hallo,

Ik heb een best lang VBA scriptje. Aan de hand van aangevinkte checkboxen worden bladen uitgeprint. Nu moet dit gebeuren op een bepaalde netwerkprinter. Hierbij moeten nog diverse zaken worden aangepast, zoals liggend printen, A3 formaat en de lade.
Om achter de juiste commando's te komen heb ik een macro opgenomen waarmee ik een blad op de gewenste printer en met de juiste instellingen laat afdrukken. Wanneer ik de macro bekijk, levert dit het volgende op:

ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,,,TRUE,,FALSE)"

Dit commando heb ik wel 20 keer ik in mn VBA scriptje gevoegd. Dit omdat ik wel zo'n 20 checkboxes heb.

Is er een commando die ik kan gebruiken waarin je 1 keer stelt (boven in betreffende scriptje), op welke netwerkprinter er geprint dient te worden en met welke instellingen.
Hoop dat het dan wel goed gaat want 20 keer " ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,,,TRUE,,FALSE)" " invoeren levert niet helemaal het gewenste resultaat op (wel juiste printer, maar naast goede prints soms toch nog de verkeerde lade en papiergroote)

Alvast bedankt voor de sugesties.

Manke

Laatst bewerkt:
voorbeeld

Code:
Sub voorbeeldmacro()
   x=12
   y=14
[COLOR="Blue"]   afdruk[/COLOR]
   vervolgcode
End Sub
Code:
sub afdruk()
  ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,,,TRUE,,FALSE)"
End Sub

Je kunt vanuit willekeurig welke macro de macro 'afdruk' aanroepen door gewoon de naam in een regel te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan