• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkbladen uit 1 map samenvoegen met macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manon22

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2012
Deze vraag is al eerder gesteld en ik heb de volgende macro gebruikt

Sub samenvoeg()
Application.ScreenUpdating = False
For Each fl In CreateObject("scripting.filesystemobject").getfolder("T:\Samenwerking\EA_projectadmin\Factureercyclus\Projecten_per_projectleider").Files
With GetObject(fl)
sq = .Sheets("Samenvatting projecten").UsedRange
.Close False
End With
ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(sq), UBound(sq, 2)) = sq
End If
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Ik krijg alleen een foutmelding te weten: compileerfout: End If zonder blok if

Kan iemand mij hierbij helpen? Het is de bedoeling om uit elk bestand in de map het tabblad "Samenvatting projecten" samen te voegen.

Alvast bedankt
Groetjes Manon

De melding is duidelijk, er staat een End If zonder bijbehorende If:
Code:
Sub samenvoeg()
Application.ScreenUpdating = False
For Each fl In CreateObject("scripting.filesystemobject").getfolder("T:\Samenwerking\EA_projectadmin\Factureercyclu s\Projecten_per_projectleider").Files
With GetObject(fl)
sq = .Sheets("Samenvatting projecten").UsedRange
.Close False
End With
ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(sq), UBound(sq, 2)) = sq
[COLOR="#FF0000"]End If[/COLOR]
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Hoi,
als ik het even snel doorlees, wat Edmoor als zei , verwijder het rode stukje (van Edmoor) in je code en test of plaats anders een vbtje

Hoi gast0660,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb het uitgeprobeerd maar nu krijg ik de melding "het subscript valt buiten het bereik.:o

Er zijn wel een aantal tabbladen samengevoegd. Ik totaal 28 bestanden in de map waarvan het 1e tabblad "samenvatting projecten" heet.

gr Manon

Loop met F8 de code eens door en kijk bij welk werkboek zich dit voordoet.
Dat bestand zal waarschijnlijk geen tabblad hebben met die naam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan