• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkbladen zichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
Ik wil met een handeling alle tabbladen onzichtbaar maken behalve het tabblad dat ik aangeklikt heb. Dus ik kies tabblad A en de tabbladen B t/m z worden onzichtbaar gemaakt. Deze code moet dus aangestuurd worden als ik 1 van de tabbladen selecteer.

Dan wil ik natuurlijk ook alle tabbladen weer zichtbaar maken. Dit kan dan plaats vinden met een knop die op ale werkbladen is geplaatst. In mijn voorbeeld dus ook op tabblad A.

Het aantal tabbladen is divers en ook de namen van de tabbladen zijn divers.

Werkt prima.

In eerste instantie dienen alle tabbladen zichtbaar te zijn. Als ik een van de tabbladen selecteer door er op te klikken moeten alle andere tabbladen onzichtbaar worden. Is dit ook te realiseren.

Als op de knop 'Tonen' druk zie je alle werkbladen.
De knop 'Verberg' laat geen enkel werkblad zien
En in de lijst kun je selecteren welk specifiek werkblad je wilt zien.

Dus wat is het probleem precies?

Het liefste heb ik het zo dat ik onder in het werkblad met de muis een van de tabbladen selecteer. Op het moment dat ik dat doe, dienen de andere tabbladen te verbergen. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel

janemmers, Ik begrijp absoluut niet waarom je dat verbergen van die bladen steeds zou willen (persoonlijk zou ik er knettergek en super geïrriteerd van worden:mad::D). Maar goed, kijk maar of dit is wat je zoekt. In plaats van een knop op ieder blad, wordt er een 'opdracht' onderaan het rechtermuismenu toegevoegd (Alle Sheets Tonen).

Groet, Leo

Bijlagen

Dag Leo,

Het blijkt wel weer dat sommige mensen onvoorstelbare wensen hebben. Het werkt prima zo.
Ik wil de code ook in een ander excel-document toepassen (met name de werkbladen verbergen dat niet geselecteerd is). Kun je aangeven waar ik de code moet gaan plaatsen

Jan

Kun je aangeven waar ik de code moet gaan plaatsen
Neem de code exact over uit mijn voorbeeld en het moet werken. Dus er staat een deeltje in de ThisWorkbook-module en een deeltje in een nieuw aangemaakte standaard-module.

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan